Azt már jó ideje sejteni lehetett, hogy az időjárás megnehezítheti a mezőny dolgát szombaton, Spielbergben, és bár az eső a sprintkvalifikációra végül nem érkezett meg, a sprintfutamot bizony vizes pályán teljesítette a mezőny. Mivel azonban jóformán végig csak szitált az eső, a versenyt megelőzően még nem teljesen volt egyértelmű, hogy milyen abroncsokkal lesz érdemes rajtolni.
Az eső azonban a rajt előtti percekben egyre inkább rákezdett, ez pedig lényegében eldöntötte a kérdést – ezt nyilatkozták az F1Világ.hu kérdésére a top 3-ban végző pilóták, Max Verstappen, Sergio Perez és Carlos Sainz.
Verstappen portálunknak úgy nyilatkozott, amikor meghallotta, hogy Valtteri Bottas slick-gumikkal vágott neki a felvezető körnek, úgy gondolta, az Alfa Romeo versenyzőjének semmi esélye sincs.
„A rajtrácsra menet még csak az utolsó szektor, illetve az első kanyar volt vizes, de folyamatosan esett az eső, szóval eléggé egyértelmű volt – legalábbis számomra –, hogy az intermediate-gumikkal kell rajtolni” – mondta kérdésünkre a kétszeres világbajnok.
„Amikor hallottam, hogy az egyik autó slickeken van,, úgy voltam vele, ’sok szerencsét!’. De nagyon csúszós volt az elején, szóval számunkra teljesen egyértelmű volt, hogy a köztes esőgumikkal kell rajtolni.”
Perez hozzátette, a felvezető kört megelőző percekben sokat romlott a pálya állapota.
„Amikor mentünk a rajtrácsra, nyilvánvalóan sokkal jobb volt a helyzet, mint akkor, amikor végül elhatároztuk magunkat az interek mellett” – magyarázta a Red Bull versenyzője. „Főleg a 9-es és 10-es kanyarokban esett nagyon az eső, szóval szóba kerülhettek a slickek, de amikor keményebben rákezdett, akkor nem volt esély arra, hogy feltegyük őket.”
„És a tapadás is sokkal alacsonyabb volt a verseny elején, sokkal több víz volt, mint gondoltam.”
A Ferrarival a 3. helyen befutó Carlos Sainz szerint inkább az volt a kérdés a verseny előtt, hogy mennyire lesz intenzív az eső, és adott esetben milyen gyorsan szárad majd fel a versenypálya ahhoz, hogy slick-gumikra váltsanak.
„Igen, amikor láttam, hogy mennyire esik az eső, és mennyire vizes a célegyenes, esélyünk sem lett volna a slick-abroncsokkal” – mondta a spanyol az F1Világnak. „Szóval szerintem viszonylag könnyű volt felmérni, hogy milyen gumikkal rajtoljunk.”
„A fő kérdés inkább az volt, mi fog történni 10-15 kör múlva, és hogy a pálya elég gyorsan felszárad-e a slickekhez.”