Verstappen: Ez a verseny az elején dőlt el - F1VILÁG.HU

Verstappen: Ez a verseny az elején dőlt el

HIRDETÉS
Max Verstappen szerint a Forma-1-es Spanyol Nagydíj első húsz körének köszönheti, hogy meg tudta szerezni a futamgyőzelmet Lando Norris előtt.
BARCELONA, SPAIN - JUNE 23: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20, Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren MCL38 Mercedes and George Russell of Great Britain driving the (63) Mercedes AMG Petronas F1 Team W15 battle for track position into turn one at the start during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on June 23, 2024 in Barcelona, Spain. (Photo by Chris Graythen/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202406230169 // Usage for editorial use only //

Jelentős nyomás alatt sikerült a dobogó tetejére állnia Max Verstappennek Spanyolországban, ahol a legnagyobb kihívója, Lando Norris előtt mindössze két másodperccel ért célba. A mclarenes ellenfele egy alternatív gumistratégiát alkalmazva üldözte és érte utol Verstappent, miután a rajtot követően pozíciót veszített ellene. A két pilóta elé rövid időre George Russell is befurakodott, de Verstappen őt is hamar maga mögé utasította. Verstappen elismerte, ezért a győzelemért keményen meg kellett dolgoznia.

„Igen. Szerintem ez a verseny az elején dőlt el, amikor átvettem a vezetést. Ott, az első etap során sikerült megfelelő előnyt kiautóznom. Ezt követően egy másfajta versenyt teljesítettünk, Lando és a McLaren ugyanis nagyon gyorsak voltak ma. Különösen az etapok utolsó néhány körében képesek erős tempóra. De szerintem mindent jól csináltunk. Agresszív stratégián voltunk, de ez kifizetődött. Nagyon örülök a győzelemnek.”

A futam rajtja izgalmasan alakult Verstappen számára, aki a második helyről indulva Lando Norris mellé tudott érni az első féktáv előtt. Norris az egyenesben kissé a fűre terelte Verstappent, ami kissé kibillentette a hollandot.

„Az egyenesben kicsit raliznom kellett, amikor ráhajtottam a fűre. Ezzel veszítettem némi lendületet. Ezt követően eléggé későn fékeztem az egyes kanyarban. Fontos volt visszaszereznem a vezetést, hiszen onnan tudtam jobban óvni az abroncsaimat. Ez döntötte el a mai versenyemet.”

Verstappen a futam során egy alkalommal a hetes kanyarban követett el egy apró, de látványos megcsúszást. Ezt magyarázva kiemelte, mennyire nagy szerepet kapott ezen a versenyen a gumikezelés.

„Igen, próbáltam beosztani az abroncsokat, mert a gyors kanyarokban nagyon könnyen túlhevültek. Emiatt viszonylag sokat csúszkáltunk. Az egész verseny során figyelni kellett rájuk” – tette hozzá.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!