Miközben a Mercedes és a Ferrari az Azeri Nagydíjon vetette be idei második erőforrását, a Honda csak a múlt hétvégi Francia Nagydíjon építette be az új motorokat a Red Bull és az AlphaTauri autóiba.
Az energiaital-gyárosok ugyanakkor egy jóval kisebb hátsó szárnyat is használnak mostanában, melynek köszönhetően igazán jó teljesítményre képesek az egyenesekben.
Az elmúlt héten viszont kisebbfajta szópárbaj bontakozott ki amiatt, mert Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a franciaországi futam után azt találta mondani, a Honda nagyot lépett előre idei második erőforrásával – holott a motorfejlesztések tiltottak szezon közben, csupán a megbízhatóságon lehet javítani.
A végsebességgel kapcsolatos kérdést szombaton a pole-t szerző Max Verstappen is megkapta, amikor a BBC Sport újságírója arról érdeklődött, a Honda át tudta-e menteni előnyét az idei évre a nagy tengerszint feletti magasságban elhelyezkedő pályákon, például Spielbergben.
„Mindig meglehetősen jók voltunk a magasan elhelyezkedő pályákon, de szerintem legközelebb hozni fogok egy kinyomtatott fotót a hátsó szárnyak közötti különbségekről, és át fogom adni minden egyes újságírónak” – mondta Verstappen kissé indulatosan.
„Mert ezeket a kérdéseket kapom már 2-3 hete, hogy nagyon gyorsak vagyunk az egyenesekben… Igen, azok vagyunk, de nézzék már meg a hátsó szárnyunkat! Kétlem, hogy ugyanolyan lenne. És persze, a Honda nagyszerű munkát végzett tavaly óta. De az első motorhoz képest a mostani motorunk esetében minden a megbízhatóságról szólt, és nincs egyértelmű előnyünk a nyers motorerőt tekintve, szóval be fogom izzítani a nyomtatómat legközelebb, és oda fogok adni néhány fényképet.”