A pole pozícióból a Red Bull háromszoros világbajnoka, Max Verstappen vághatott neki a 71 körös versenynek, aki nem mellesleg a szombati sprintfutamon is győzedelmeskedni tudott. A holland pilóta mellett Charles Leclerc sorakozott a 2. helyen, míg a második sorból a két Aston Martin várta a startot. Lewis Hamilton az 5., míg George Russell rajtbüntetése után a 8. pozícióból indult, kettejük közül Lando Norris és Carlos Sainz várták a piros lámpák kialvását. Az F1 mezőnyét kedvező időjárási körülmények fogadták Interlagosban: a levegő hőmérséklete 20°C körül mozgott, míg az aszfalt 47°C-os volt a verseny elején.
Charles Leclerc számára már a felvezető körben véget ért a verseny, a monacói versenyző ugyanis a 6-os kanyarban a gumifalba csapódott, elmondása szerint hidraulikai probléma miatt. Verstappen mellett így üresen maradt a második rajtkocka.
A rajtot jól kapta el a Red Bull világbajnoka, Lando Norris viszont még jobban startolt a 6. helyről: a McLaren versenyzője másodikként tudott elfordulni. A mezőny hátsóbb traktusában Alex Albon ütközött össze a Haas autóival, a Williams versenyzője a gumifalba csapódott, és hozzá hasonlóan Kevin Magnussen is feladni kényszerült a versenyt. A baleset miatt előbb a biztonsági autót küldték be, majd a 3. körben piros zászlóval is megszakították a versenyt.
A futam mintegy 25 perces kényszerpihenő után állórajttal folytatódott, Verstappen megtartotta az 1. helyet, és bár Norrist keményen támadta Hamilton, a Mercedes versenyzője végül pozíciót veszített Alonsóval szemben, az Aston Martin versenyzője így a 3. helyen folytathatta.
A 8. körben Norris megérkezett Verstappen mögé, a DRS-zónákban pedig már támadni is tudta a hollandot, a háromszoros világbajnok azonban visszaverte a támadást. A 14. körben Perez a célegyenes végén elment Russell mellett, a Mercedes versenyzője próbált visszatámadni a 4-es kanyar előtti DRS-zónában, de nem járt sikerrel. Perez aztán a 18. körben a másik Mercedes mellett is elmegy, így feljött a 4. helyre, Alonsót vehette üldözőbe. Hamilton aztán a bokszba is hajtott az élmezőnyből elsőként, feltették autójára a közepes keverékű gumikat. A következő körben Russell is megejti kiállását, Hamilton mögé jött vissza. A 20. körben Perez is a bokszba hajtott, és hiába volt gyorsabb az ő kerékcseréje, végül Hamilton mögé tudott csak visszajönni.
A 23. körben Perez újra támadásba lendült Hamiltonnal szemben, a 4-es kanyar előtt pedig a DRS-t is használva simán elment a Mercedes mellett. Fernando Alonso a 25. körben ejtette meg kerékcseréjét, a spanyol Perez elé jött vissza.
A versenyben vezető kettős, Verstappen és Norris a 27. kör végén érkeztek meg kerékcseréjükre, mindketten közepes keverékű abroncsokat kaptak. A 35. körben Sainz érkezett meg Russell mögé, viszonylag könnyen elment a Mercedes mellett, feljött a 7. helyre. A spanyol következő célpontja Hamilton volt, akit két körrel később szintén simán megelőzött.
Az 56. körben Verstappen megejtette második kerékcseréjét is, miközben Perez a másik Red Bull-lal megérkezett Alonso mögé, és elkezdett csatázni a 3. helyért. Az 58. körben Russellt a bokszba hívta a Mercedest, a brit versenyzőnek technikai probléma miatt fel kellett adnia a futamot. Norris az 59. körben ejtette meg második kerékcseréjét, kényelmesen visszajött a 2. helyre.
A McLaren brit pilótája ugyan a verseny utolsó szakaszában remek tempót autózott, és folyamatosan közeledett Verstappenhez, a holland pilóta egyértelműen menedzselte a gumikat az élen, így végül kényelmesen megnyerte a szezon 20. versenyét.
A dobogó legalsó fokáért óriási küzdelme zajlott Fernando Alonso és Sergio Perez között, a Red Bull mexikói pilótája azonban végül nem bírt a kétszeres világbajnokkal, aki így idén nyolcadik alkalommal végzett dobogós pozícióban. Az Aston Martin remek hétvégét zárt, a csapat másik versenyzője, Lance Stroll ugyanis 5. lett Carlos Sainz és Pierre Gasly előtt. Pontot szerzett még Interlagosban Lewis Hamilton, Yuki Tsunoda és Esteban Ocon.
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva folytatódik majd a Las Vegas-i Nagydíjjal.
A Brazil Nagydíj végeredménye: