A pole pozícióból Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását, miután a szombati időmérő edzésen magabiztos teljesítményt nyújtva megszerezte a rajtelsőséget. Mellette Max Verstappen sorakozott, míg a második sorból a két Mercedes, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton rajtolhatott.
Utóbbi versenyzőt az időmérő után rajtbüntetéssel sújtották, mert a kvalifikáció első etapjában feltartotta Kimi Räikkönent. Riválisa, a ferraris Sebastian Vettel csak a 9. rajtkockából indult, miután műszaki probléma miatt nem tudott részt venni az időmérő utolsó szakaszában. A két Ferrari a lágy, míg a riválisok a közepes keverékű gumikkal vágtak neki a szezon 9. versenyének.
A RAJT
A rajtot Leclerc kiválóan kapta el, Verstappen azonban csúnyán beragadt: mindkét Mercedes el tudott menni mellette, akárcsak Lando Norris, aki a McLarennel feljött a 4. pozícióba, Hamiltont is megelőzve.
A 6. helyről induló Kimi Räikkönen is jó rajtot vett, a 4-es kanyarban meg tudta előzni Norrist is. Vettel is javított több pozíciót, ő a 6. helyre tudott előrejönni.
A Ferrari négyszeres világbajnoka a 4. körben egy bátor manőverrel megelőzve Norrist a 3-as kanyarban, egy körrel később pedig a brit mögé Verstappen is megérkezett, de nem volt elég közel ahhoz, hogy előzési manőverbe kezdjen.
Vettel közben tovább folytatta a menetelést: a 6. körben Räikkönen mellett is el tudott menni, így már a 4. pozícióban száguldott. A 10. körben Verstappen is megelőzte Räikkönent, csapattársa, Pierre Gasly viszont nem tudott ilyen könnyedén előrelépkedni, ő maradt a 8. helyen.
Leclerc eközben folyamatosan növelte előnyét az élen, a Ferrarinál pedig jelezték neki, az ’A-terv’ szerint folytatják a versenyt. Verstappen közben Vettelt kezdte el üldözni, mire a német gyorskörökkel próbált reagálni.
ELSZÚRTA VETTEL KERÉKCSERÉJÉT A FERRARI
A 22. körben aztán megkezdődtek a kerékcserék: Valtteri Bottas a 2. helyről állt ki először, majd követte őt Vettel is, a Ferrarinál azonban katasztrofálisan sikerült a szervizelés, az abroncsok ugyanis nem álltak készen. A négyszeres világbajnok értékes másodperceket veszített, és a 8. helyre tért vissza, miközben Bottas a 4. pozícióban folytatta.
A következő körben Leclerc is érkezett az élről, az ő kerékcseréje jól sikerült, Hamilton és Verstappen mögé, a 3. helyre tért vissza a pályára. A második etapra a kemény keverékű abroncsokat szerelték versenygépére.
Hamilton igyekezett elnyújtani a verseny első etapját, ám a 28. körben a rádión jelezte, veszített a leszorítóerőből – kiderült, autójának első terelőszárnya sérült meg. Ennek következtében a brit köridejei is jelentősen visszaestek, végül a 30. körben a bokszba hajtott, ahol a négy kerék mellett autójának első szárnyát is lecserélték. Kiállása 11 másodpercig tartott, és két pozíciót is veszített Verstappennel, illetve Vettellel szemben.
A 32. körben Verstappen is kijött kerékcserére, így Leclerc újra az élre állt. Előnye ekkor 4 másodperc volt Bottashoz képest.
Hamilton szemmel láthatóan küszködött autójával: folyamatosan maradt le Verstappentől, a 47. körben 14 másodperc volt a hátránya a hollanddal szemben.
Verstappen ekkor már Vettelt támadta, próbálta megszerezni a 3. helyet a némettől, a Ferrari versenyzője azonban határozottan védte a pozícióját. Verstappen végül a 49. körben gyűrte le Vettelt. A német versenyzőt a kör végén ki is hívták a bokszba, ahol a Pirelli lágy keverékű gumijait szerelték autójára.
Verstappen Bottast kezdte el üldözni, ám az 54. körben jelezte rádión, problémái vannak a motorerővel. Ennek ellenére a holland meg tudta előzni a Mercedes pilótáját, aki csapattársához, Hamiltonhoz hasonlóan hűtési gondokkal küszködött.
VERSTAPPEN HARCBA SZÁLL A GYŐZELEMÉRT
Leclerc előnye az élen 5 másodperc volt Verstappenhez képest, a holland viszont apránként elkezdte ledolgozni hátrányát, egymás után futotta a leggyorsabb köröket.
Verstappen a 65. körre 1 másodpercre megközelítette az élen álló Leclercet, a két fiatal titán pedig óriási küzdelmet vívott a győzelemért.
A 67. körben Verstappen támadási pozícióba került, előzési manőverbe kezdett a 3-as kanyarban, Leclerc azonban visszaverte a támadást. A következő körben a Red Bull pilótája ugyanott próbálkozott, előzni kezdett, Leclerc azonban keményen védekezett, a két autó pedig össze is ért. Verstappen végül el tudott menni, így pár körrel a leintés előtt átvette a vezetést.
Az incidenst a stewardok észlelték, nem sokkal később pedig jelezték, vizsgálják is Verstappen előzését.
Verstappen végül elsőként szelte át a célvonalat, Leclerc pedig másodikként futott be, a dobogó legalsó fokára pedig Valtteri Bottas állhatott fel. A versenybírók a futam leintése után mintegy 3 órával hozták meg döntésüket: nem büntették meg Verstappent az agresszív előzés miatt.
A további pontszerzők: 4. Vettel, 5. Hamilton, 6. Norris, 7. Gasly, 8. Sainz, 9. Räikkönen, 10. Giovinazzi.
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva, a Brit Nagydíjjal folytatódik.
Az Osztrák Nagydíj végeredménye: