2022-re jelentősen megváltoztak a Forma-1 szabályai, ennek eredményeképpen pedig természetesen a versenyautók is gyökeresen átalakultak. Emellett ráadásul jóval nehezebbek is lettek: a minimumsúlyukat 798 kg-ban határozták meg, ez 46 kg-os súlynövekedést jelent tavalyhoz képest. Ennek legfőbb oka a biztonság, az idei évre ugyanis megerősítették az ütközési struktúrákat a versenygépeken. Mindez azt jelenti, hogy egy versenyre telitankolt autó több mint 900 kg-ot nyom. Csak összehasonlításképp: 2008-ban üzemanyag nélkül az F1-es autók mintegy 595 kg-ot nyomtak, 2013-ban pedig 642 kg-ot.
Hiába a 798 kg-os minimumsúly, a legtöbb csapat képtelen ennek közelébe kerülni, így autóik jó néhány pluszkilót magukon hordoznak. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Hungaroringen elárulta, ugyan sikerült jelentős előrelépéseket tenniük ezen a téren a szezonkezdet óta, ám autójuk még mindig túlsúlyos. Pontos számot nem említett, csupán azt mondta, 0 és 5 kg közötti túlsúllyal rendelkezik az RB18-as.
A Red Bull világbajnok versenyzője, Max Vestappen azt mondja, érezhető, hogy az autók „rendkívül nehezek”, ám szerinte nincs gyors megoldás a problémára.
„Azt gondolom, követni sokkal jobb egymást, ami pozitívum. De az autók nyilván rendkívül nehezek, ami szerintem nem túl jó, és nem is látok rá gyors megoldást” – magyarázta a holland. „De összességében az, hogy jobban tudjuk követni egymást, meg ilyenek, mindenképpen jó. Nehéz elképzelni, mennyivel lehetne jobb, de én úgy vagyok vele, hogy legalább jobb esélyeink vannak a versenyzésre.”
„Viszont néhány pályán azért még mindig nagyon nehéz követni egymást, de ehhez hozzájárul a gumik túlmelegedése is, és hasonlók, szóval van pár dolog, amit vizsgálni lehet.”