A versenyt idén negyedszer Max Verstappen, a hazaiak kedvence kezdhette meg az élről, mellette ott sorakozott az első rajtsorban Charles Leclerc, aki a szombati időmérőn mindössze 21 ezreddel maradt le a címvédőtől. A második sort Carlos Sainz, valamint Lewis Hamilton foglalta el, mögöttük Sergio Perez és George Russell sorakozott az 5. és 6. rajtkockában. A top 10-ből várhatta a piros lámpák kialvását Lando Norris, Mick Schumacher, Yuki Tsunoda és Lance Stroll is.
A versenyen kedvező időjárási körülmények, és persze száraz pálya fogadta a versenyzőket, a gumistratégiák pedig eltérőek voltak a mezőnyben: Verstappen, Leclerc, Sainz, Perez, Tsunoda és Stroll a lágy keverékkel indult a top 10-ben, míg a két Mercedes, Schumacher és Norris a közepes vegyületet választotta a rajthoz.
A RAJT
A start remekül sikerült Verstappennek, aki visszaverte a Ferrarik támadását, Hamilton pedig keményen támadta Sainzot, egy pillanatra pedig össze is ért kettejük autója, ám folytatni tudták. Russellt viszont megelőzte Norris, és Mick Schumacher is veszített két pozíciót. A második körben Kevin Magnussen hibázott, és koccan neki a falnak, de folytatni tudta. A 3. körben Russell visszaelőzte Norrist, Leclerc pedig nem maradt le Verstappentől, 1 másodperces lemaradással követte a vb-címvédőt.
A 14. körben Sainz érkezett a bokszba, a bal hátsó kerék azonban nem állt készen, így a spanyol pilóta rengeteg időt veszített. A Ferrari szerelői ráadásul meglehetősen rossz helyre tették le a kerékpisztolyt, amin a szintén a bokszba hajtó Perez áthajtott.
A 17. körben Leclerc is érkezett kerékcserére, az ő kiállását gyorsan megejtették az olaszok, a monacói pilóta pedig a 4. helyre jött vissza. Egy körrel később aztán Verstappen is megérkezett az élről, így Hamilton vehette át a vezetést, Russell pedig feljött a 2. helyre.
BESZÁLLNAK A MECCSBE A MERCEDESEK!
Mivel a Mercedes egy kerékcserével próbálkozott, Verstappennek muszáj volt támadnia, és a 28. körben meg is előzte Russellt, feljött így a holland a 2. pozícióba. A holland ekkor 3 másodperccel volt lemaradva a versenyben vezető Hamiltontól. A 29. körből Hamilton megérkezett a bokszba az élről, autójára felkerültek a kemény keverékű gumik. Pár körrel később Russell is érkezett a másik Mercedesszel, ő is a legkeményebb keverékű abroncsokat kapta, így ő is egyetlen kerékcserével tervezett végigmenni a futamon.
A 36. körben Hamilton keményen elkezdte támadni Perezt, a mexikói viszont határozottan védekezett, eközben pedig elfékezte az 1-es kanyart, így a hétszeres világbajnok nem tudta kívülről megkerülni őt. 1 körrel később aztán Hamilton újra próbálkozott, ezúttal pedig sikerrel járt, ám Vettel épp elé jött vissza a bokszból, így Perez vissza tudott támadni. Vettelt később 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt. A 39. körben Russell is megérkezett a Red Bull mögé, és a zandvoorti pálya célegyenesében simán megelőzte a mexikóit. A 40. kör végén Perez másodszor is a bokszba hajtott, és az ő autójára is a kemény keverékek kerültek fel.
A 45. körben Leclerc is a bokszba hajt, a Ferrari a C-tervre váltott, a monacói autójára pedig felkerültek a kemény keverékű gumik. Leclerc a 4. helyre jött vissza a pályára. Közvetlenül ezt megelőzően Tsunoda állt meg a pályán nem megfelelően rögzített kerék gyanúja miatt, de aztán közölték vele, hogy a kerekek rendben vannak, folyassa a versenyt. A japán pilóta a bokszba hajtott, kényszerű kerékcseréje után azonban továbbra is valami gondra panaszkodott, így lehúzódott a pálya szélére.
Az incidens miatt a virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe, ezt kihasználva pedig Verstappen érkezett is a bokszba, és végül vissza tudott jönni az első helyre. A holland után mindkét Mercedes is a bokszba hajtott. Verstappen autójára a kemény keverékű gumik kerültek fel, míg a Mercedesekre a közepes abroncsok.
BIZTONSÁGI AUTÓ
Az 56. körben Valtteri Bottas autója állt meg a célegyenesben, a versenyirányítás pedig meglehetősen hosszas várakozás után pályára küldte a biztonsági autót. Verstappen lágy gumikkal a bokszba hajtott az élről, a két Mercedes pedig a pályán maradt, és végül az élre is került. A Red Bull viszont a friss lágy gumikkal lépéselőnyből várhatta a hajrát. Russell aztán kerékcserét kért, így Verstappen mögé került a 3. helyre.
A Safety Car a 60. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen pedig a célegyenesben simán elment Hamilton mellett, és visszavette a vezetést. Leclerc is keményen támadta Russellt, de a brit visszaverte a támadást. A 64. körben a lágy gumikkal támadó Russell is elment Hamilton mellett. A hétszeres világbajnok közben a rádión hevesen elégedetlenkedett, és az elszúrt esélyre panaszkodott. A 66. körben Leclerc is simán megelőzte az angolt, így a Ferrari pilótája feljött a 3. helyre.
A 70. körben Perez támadta keményen Sainzot, kívülről azonban nem tudott elmenni a spanyol mellett. Sainz nem mellesleg nem biztonságos bokszutcai kiengedés miatt 5 másodperces időbüntetést kapott.
Verstappen végül újabb győzelmet szerzett, így tovább növelte előnyét az összetettben. George Russell a második, Charles Leclerc a harmadik helyen futott be, míg a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton 4. lett. A további pontszerzők: 5. Perez, 6. Alonso, 7. Norris, 8. Sainz, 9. Ocon, 10. Stroll.
A Forma-1-es világbajnokság jövő hétvégén folytatódik az Olasz Nagydíjjal.
A Holland Nagydíj végeredménye: