Nem a Francia Nagydíj volt Max Verstappen életének legizgalmasabb F1-es futama, miután legnagyobb ellenfele, az előtte autózó Charles Leclerc a verseny 18. körében önhibájából megpördült és a falnak ütközött. Az ekkor második helyen autózó Verstappen előtt megnyílt az út a győzelem felé, amit könnyedén be is húzott. Végül 10,5 másodperces előnnyel ért célba a mögötte autózó Lewis Hamilton előtt.
„Egészen a rajttól kezdve jó volt a tempónk, nyomást tudtam helyezni Charles-ra, de ebben a hőségbe nagyon gyorsan túlmelegedtek az abroncsok, ezért csak egyszer tudtam igazi előzési lehetőséget teremteni, a 11-es kanyarban. Próbáltam higgadt maradni és közelről követni őt, aztán persze korábban kiálltunk a bokszba. Onnantól soha nem lehet tudni, milyen irányt vesz a verseny. Az autó ma gyors volt, és persze Charles szerencsétlenül járt, remélem, hogy jól van.”
Verstappen két körrel Leclerc hibája előtt állt ki kerékcserére. Ettől a ponttól a gumikezelés vált a legfontosabb feladattá a számára.
„Onnantól a saját versenyemmel foglalkoztam és vigyáztam a gumikra, mert olyan hosszú a bokszutca, hogy nem állhattunk ki még egyszer. Kint kellett maradnom, így minden a gumikímélésen múlt.”
A világbajnoki éllovas elárulta, a versenyhez való hozzáállásán nem változtat az, ha a közvetlen ellenfele kiesik a versenyből.
„Mindig a lehető legtöbb pont megszerzésén dolgozom. Még mindig nagyon sok futam vár ránk, ahol pontokat kell szerezni. Ebből a szempontból a mai egy jó nap volt” – tette hozzá.
A jövő hétvégi Magyar Nagydíjra előretekintve jóslatokba nem bocsátkozott, de azt elárulta, elsősorban miben kell fejlődnie a Red Bullnak.
„Sok feladat vár ránk, különösen az egykörös tempót tekintve. Egyszerűen csak folytatjuk a munkát” – fogalmazott.
A Francia Nagydíjat követően Verstappen előnye 63 pontra nőtt Leclerc előtt.