Ahogyan arról csütörtökön lapunk is beszámolt, a Nemzetközi Automobil Szövetség lépéseket tesz annak érdekében, hogy a versenyzőket ne hátráltassa a pályán a delfinezés jelensége, mely idén jelentősen megnehezíti a csapatok dolgát.
Az FIA a kiadott technikai direktívában iránymutatást ad a csapatoknak arra vonatkozóan, hogy a továbbiakban hogyan kívánja kezelni a problémát. Első lépésként alaposabban ellenőrzi majd az autó alján elhelyezett kopólapokat és csúszótalpakat, azok tervezését és kopását.
Meg fognak továbbá határozni egy mérőszámot az autó függőleges irányú mozgása alapján, ami határértékként szolgál a vertikális oszcillációk szintjével kapcsolatban. Ezen mérőszám matematikai képletét az FIA még vizsgálja, a csapatokat megkérték, hogy járuljanak hozzá a folyamathoz.
A világbajnoki címvédő Max Verstappen csalódott a lépés miatt.
„Szerintem egy kicsit kiábrándító, hogy ismét év közben változnak a szabályok” – mondta a holland. „Nem is arról van szó, hogy nagyobb vagy kisebb hatással van ránk, mint más csapatokra, de nem kellene, hogy azért, mert egy csapat sokat panaszkodik, hirtelen megváltoztatják a szabályokat.”
„Szerintem sok csapat végzett lenyűgöző munkát, és nincsenek ilyen problémái, szóval még lehet ezt oldani. Ha megemeled az autód, nem lesznek ilyen gondjaid, viszont veszítesz a teljesítményből. De ha nem tervezted meg megfelelően az autód ehhez, az a te hibád, nem a szabályok hibája. Számomra ez sajnálatos.”
Azt egyelőre nem tudni, az új szabályozás milyen hatással lesz majd az erőviszonyokra, de jó esély van rá, hogy a Mercedest igencsak negatívan érinti majd.
„Természetesen minden pálya más, de szerintem sajnálatos, hogy idény közben változtatnak. És egyértelmű, hogy vannak csapatok, melyek képesek normálisan használni az autójukat, vagy legalábbis kevesebb problémával, mint egyes istállók.”