A Forma-1 döntéshozói többször eljátszottak a gumimelegítő paplanok betiltásának gondolatával, mióta hivatalossá vált a 18 colos gumiabroncsokra való átállás. Az eszközöket eredetileg egyik évről a másikra kivezették volna a használatból, ám végül annak folyamatos megszüntetése mellett döntöttek. Ennek értelmében a csapatok a tavalyi 100 °C helyett idén már csak 70 °C-on használhatják az eszközöket. Jövőre ez az érték 50 °C-ra csökken, mielőtt a 2024-ben teljes betiltják azokat.
A múlt hétvégi Amerikai Nagydíj második szabadedzésén tartott Pirelli-gumiteszten a csapatok kipróbálták, jövőre mire számíthatnak a szigorítástól. Max Verstappen emiatt egyáltalán nem rajongott a félórás adatgyűjtésért.
„Nem élveztem. Már a bokszutcában majdnem megpördültem. Persze a legkeményebb szett volt fenn az autón, de szerintem itt másról is szó van. Ha rendelkezünk gumimelegítőkkel, akkor miért nem használhatjuk azokat teljes kapacitáson? Használjuk ki teljesen, vagy ne használjuk egyáltalán” – fogalmazott a holland, aki szerint sok baleset várható a szigorítás miatt.
„Szerintem sokkal többre számíthatunk. Az eddigiek alapján ezt már most elmondhatom. Kemény lesz. Emellett a gumikopás is teljesen más képet mutat majd, hiszen nagyon hidegek lesznek az abroncsok. Az első néhány körben sokat fogunk csúszkálni. Sokkal nagyobb lesz a kopás, mivel a guminyomás óriásit fog ugrani. Nem élveztem a dolgot, és ezzel sok más pilóta is így van, szóval erre találnunk kell valami megoldást.”
Verstappen szerint 2024-től különösen a lassabb pályák okoznak majd nagy nehézségeket a pilóták számára.
„Austinban könnyű dolgunk volt a sok tempós kanyar miatt, de egy utcai pályát képzeljenek el átmeneti körülmények között. A fél futam eltelik, mire felmelegítjük a gumikat” – tette hozzá.
A mexikói második szabadedzésen egy újabb gumiteszt vár a mezőnyre, ami Verstappen szerint egy „szép driftbemutató lesz”.