Könnyen elképzelhető, hogy biztonsági okokból nem használhatják majd a légellenállást csökkentő rendszert (DRS) a versenyzők az Eau Rouge kanyarban a hétvégi Belga Nagydíjon.
Könnyen elképzelhető, hogy biztonsági okokból nem használhatják majd a légellenállást csökkentő rendszert (DRS) a versenyzők az Eau Rouge kanyarban a hétvégi Belga Nagydíjon.
Akárcsak Monacóban, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Belgiumban is kiértékeli majd, hogy kellőképp biztonságos-e a rendszer teljes pályán való használata a pénteki és szombati tréningeken, valamint az időmérő edzésen.
Félő ugyanis, hogy a pálya leghíresebb, Eau Rouge nevet viselő – rendkívül gyors – kanyarjában balesetveszélyes lenne a DRS működtetése. Az Autosport című brit szaklap úgy tudja, a Versenyzők Érdekképviseleti Szervezete (GPDA) már hangot is adott aggodalmainak, így a helyzet biztosan megvitatásra kerül a versenyhétvégét megelőzően.
Ennek ellenére a Hispania versenyzője, Vitantonio Liuzzi például úgy véli, a helyzet nem olyan kritikus, mint Monacóban, ahol az alagút végén valóban komoly kockázatot jelentett volna a kis leszorítóerő használata.
„Az Eau Rouge más. Nyitott területen van, nincs tető a fejünk felett, nincsenek oszlopok – szóval ugyanolyan versenybaleset alakulhat ki, mint bármely más helyen. Itt könnyebben döntést hozhat az FIA, hiszen Monaco egy kicsit rizikós volt. De bármi is legyen, én elfogadom a kihívást” – fogalmazott az olasz pilóta.
Az Eau Rouge a DRS vonatkozásában nem téma a vasárnapi versenyt illetően, hiszen a sportot irányító testület megerősítette, hogy az előzési zóna a Raidillon kijáratától kezdve egészen a Les Combes lassítóig tart majd.