Miami az F1 házigazdájaként tényleg a fényűzés fővárosa lett, aminek egyik legbeszédesebb példája, hogy a jegyárakat illetően egyből a második helyen debütált Monaco mögött: nagy vonalakban elmondható, hogy Miamiban a legolcsóbb jegy annyiba kerül, mint a Hungaroringen a legdrágább, hiszen míg a floridai versenynapra egy állójegy 500 dollárba kerül, addig a Magyar Nagydíjra nagyjából ugyanennyi pénzből háromnapos jegyet lehet kapni a Super Gold tribünre.
A versenyzők szerint a miami verseny látványossága a nehéznek bizonyuló előzés miatt várhatóan nem fogja megközelíteni a helyszín látványosságát, Vettel pedig ennek nyomán meg is kérdőjelezte, miért nem inkább egy klasszikus amerikai versenypályára utazott az F1.
„A városokban való versenyzés érdekes abból a szempontból, hogy az emberek már helyben vannak, szóval nem kell odacsalogatni a nézőket. A versenyzési és a vezetési élményt tekintve viszont én szívesebben mennék épített pályákra. Indianapolis is csak egy félmegoldás lenne, hiszen ha nem az oválon versenyzünk, az nem az igazi. De a miami pálya megépítésére költött pénzből könnyedén felfejleszthettek volna F1-es szintre olyan nagyszerű helyszíneket, mint a Road America” – utalt Vettel a legendás wisconsini pályára, amely az IndyCar naptárának is része.
„A klasszikus pályák versenyzés szempontjából sokkal izgalmasabbak lehettek volna. Az USA-nak fantasztikus pályái vannak, amelyek már mesélni tudnának, de persze a Miamiban való építkezést egészen másmilyen érdekek diktálták…”
A klasszikus pályákat illetően a napokban szóba került, hogy a Porsche és az Audi közelgő beszállása ismét indokolttá tenné a Német Nagydíj visszatérését, akár a Nürburgringen vagy Hockenheimben. Vettelnek viszont ez is csak az európai helyszínek kálváriáját juttatja eszébe.
„Nem vagyok biztos benne, hogy Németország időben érkezik számomra” – utalt arra, hogy 2026-ra alighanem már visszavonul. „De kiváltságos helyzetben voltam, hogy éveken keresztül versenyezhettem az országban. Azt hiszem, Németország nem áll készen arra, hogy kifizesse a nagydíjrendezéshez szükséges összeget. Ilyen egyszerű. És más európai helyszínek is küszködnek ezzel. Kár, hogy lemaradunk Németországról, kár lenne elveszíteni Spát, ahogy Spanyolországot is – amiről szintén sokat beszéltek az utóbbi időben. Nem én alakítom ki a sport üzleti tervét, nem én jelölöm ki a célokat, de látható, hogy milyen új helyszínek felé haladunk.”