Azt már egy ideje tudni lehet, hogy Charles Leclerc és Carlos Sainz idei autójáról február 13-án hull majd le a lepel, a bemutató részleteiről azonban mindezidáig nem adott pontos tájékoztatást a patinás olasz csapat. Úgy hírlik, a hallgatás és a csend nem véletlen Maranellóban, a Ferrari ugyanis szeretné elkerülni azt a hatalmas felhajtást, mint amit a tavalyi, SF-23-as kódjelű versenyautó bemutatása előzött meg. A Ferrari akkor a lelkes közönség előtt, Fioranóban rántotta le a leplet autójáról, melyet rögtön be is járattak a házi tesztpályán, most azonban egy visszafogottabb prezentációval készül a gárda.
Úgy tudni, ezt elsősorban a csapatot tavaly január óta irányító Fred Vasseur szorgalmazta, aki szeretné, ha a Ferrari a lehető legnagyobb nyugalomban készülne a március első hétvégéjén rajtoló új idényre. Mindez azt jelenti, hogy a február 13-án esedékes autóleleplezés a virtuális térben zajlik majd, a menedzserekkel, technikusokkal és versenyzőkkel való sajtóbeszélgetések is.
Az olasz sajtóban úgy fogalmaznak, a Ferrari “felhúzza a falat, fél az illúzióktól, ezért úgy dönt, bezárja magát az erődbe”. Mint ismert, a maranellóiak tavaly a Red Bull-lal és a Mercedesszel szemben is alulmaradtak a konstruktőrök versenyben, és csupán egyetlen versenyt nyertek – idén tehát jelentősen javítaniuk kell a teljesítményükön.
Olasz médiajelentések szerint a jelenleg még 676-os projektnéven futó versenyautó innovatív megoldásokkal lesz felvértezve, és bár alapvetően a Red Bull aerodinamikai koncepcióját igyekeznek követni a mérnökök, nem akarják az energiaital-gyárosok autóját másolni.
Az autót a hírek szerint 15 km erejéig be is járatják majd a február 13-i bemutatón, és várhatóan még a február 21-23. között esedékes kollektív teszt előtt filmforgatási napot is tartanak, hogy a lehető legjobb formában érkezhessenek meg a bahreini szezonnyitóra.
A Ferrari autóbemutatója: