Charlie Whiting szerint nem szükséges változtatni a versenyautók véletlenszerű mérlegelésére vonatkozó szabályokon azok után sem, hogy Sebastian Vettel súlyos pénzbírságot kapott az interlagosi időmérő edzésen elkövetett kihágásáért.
Vettel a Q2-ben épp a bokszba hajtott, hogy mihamarabb lágy abroncsokra tudja cserélni szuperlágy gumijait, miközben esőtől tartottak a Forma-1 csapatai. Szerencsétlenségére épp kihívták mérlegelésre a bokszutca elején, ami komoly időveszteséggel járt számára.
Hogy mihamarabb túlessen a procedúrán, igyekezett sürgetni az FIA szakembereit, majd a mérlegelést követően autójával lehajtott a berendezésről – holott a szabályok kimondják, leállított motorral kell legurítani a versenyautót onnan.
Mivel Vettel manővere balesetveszélyes volt, hiszen autója „kirúgta” maga alól a mérlegelésre szolgáló berendezést, mely emiatt károsodott is, 25 ezer eurós pénzbírsággal sújtották.
Vettel büntetése után Daniel Ricciardo fogalmazott úgy, „nem fair” a mérlegelésre vonatkozó szabály, szerinte változtatni kellene rajta oly módon, hogy csak akkor hívhassanak ki egy adott versenyzőt, ha az már teljesített egy mért kört.
Whiting szerint viszont a csapatoknak tisztában kellene lenniük a szabályokkal, és amikor tervezik a stratégiájukat, bele kellene kalkulálniuk azt is, hogy versenyzőjüket adott esetben ki is hívhatják mérlegelésre.
„Mindig meglesz a kockázata annak, hogy meg kell állniuk mérlegelni” – mondta az FIA versenyigazgatója.
„A Ferrari tudja ezt, és ezzel számolnia kell, ezt mindig mondom is a csapatoknak. Azt kellene mondaniuk, hogy ’ha ezt csináljuk, ennyi ideig tart majd, és lehet, hogy kihívnak mérlegelni, így az plusz 1 percet jelent’.”
„Teljesen véletlenszerű a dolog. Jo [Bauer – az FIA technikai delegáltja] ritkán próbálja megállítani az első autót, ami bejön, mert egy ilyen rövid időmérőn, ha egy autó fél kör után bejön, annak mechanikai problémája lehet.”
„Az, hogy stratégiai okokból két autó is bejön, elég szokatlan. De így megy ez.”
Whiting kizárta annak lehetőségét, hogy az időmérőn megszüntetik a véletlenszerű súlyellenőrzést.
„A versenyautók nem lehetnek könnyebbek. Mindig lesznek véletlenszerű súlyellenőrzéseink az időmérőn” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.
„De úgy állunk hozzá, hogyha mondjuk a körülmények változékonyak – ha például bejönnek és gumit cserélnek, mert elkezdett esni egy kicsit –, akkor nem állítunk meg senkit. Ezt alkalmazzuk akkor, ha változnak a környezeti körülmények. Kijelentettük, hogyha ez megtörténik, nem hívunk ki senkit mérlegelésre. Szóval tisztában vannak azzal, hogyha változnak a körülmények, például elkezd száradni a pálya, nem hívjuk ki őket mérlegelni.”