A Williams teljesítményért felelős főmérnöke, Rob Smedley szerint a Mercedes azért szenvedett annyira a múlt vasárnapi Magyar Nagydíjon, mert egész egyszerűen elkalkulálta magát a Pirelli abroncsait illetően.
A Williams teljesítményért felelős főmérnöke, Rob Smedley szerint a Mercedes azért szenvedett annyira a múlt vasárnapi Magyar Nagydíjon, mert egész egyszerűen elkalkulálta magát a Pirelli abroncsait illetően.
A német istálló versenyzői a hungaroringi időmérőn még remekeltek: Lewis Hamilton – Nico Rosberg sorrendben kibérelték az első rajtsort, a futamon azonban már az első kanyarban bajba kerültek, a Ferrarik ugyanis bombarajtot vettek.
Sebastian Vettel végül meg is nyerte a futamot, Lewis Hamilton hatodik, Nico Rosberg pedig csupán nyolcadik lett.
A Williams főmérnöke, Rob Smedley – kinek csapata szintén sokat szenvedett Magyarországon – elárulta, meglepődött a vasárnap látottakon.
„Eléggé a forr – a Ferrari különösen gyors volt” – mondta a szakember.
„Ha összehasonlítjuk a pénteki és szombati tempókat, láthatjuk, hogy mi az egyik, ők pedig a másik irányba voltak kiugróak. Ami a gumikat illeti, nyilvánvaló, hogy a Ferrari a verseny nagy részében gyorsabb volt a Mercedesnél. Az időmérőn egyértelműen nem ez volt a helyzet. Nem mintha ez enyhítő körülmény lenne, de ezeket a gumikat nagyon nehéz megérteni.”
„Márpedig a Mercedesnek nem sikerült megértenie őket Magyarországon.”
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke egyetért abban, hogy a Ferrari tempója meglepő volt, ám úgy véli, nem pusztán arról van szó, hogy az olaszok jobban megbirkóztak a körülményekkel.
„Küszködtünk Nico autójával, nem igazán tudta tartani a tempót, Lewisé viszont rendben volt” – mondta.
„Nem jelenthetjük ki olyan egyszerűen, hogy ők jobbak a nagy forróságban, mi pedig a hűvösebb körülmények között. Az autó nyers tempója nem volt elég jó ezen a pályán, és ki kell derítenünk, hogy miért.”