A német istálló jó formát mutatott a pénteki szabadedzéseken, miután eredményesen tesztelte azokat a fejlesztéseket, melyekkel a szezon ötödik versenyhétvégéje érkezett. A szombati időmérőn viszont visszaesés volt tapasztalható: Lewis Hamilton ugyan megszerezte a 6. rajtkockát, George Russell azonban csak 12. lett, és elmondása szerint rendkívül komoly gondot okoz továbbra is a W13-as versenyautó pattogása.
Ugyanerről beszélt az időmérő után a csapatot irányító Toto Wolff is, aki szerint azonban az bebizonyosodott a hétvégén, hogy amennyiben sikerül jó tartományban működtetni a versenyautót, képesek jó teljesítményt nyújtani.
Arra a kérdésre, hogy könnyebb-e boldogulni a Mercedes autójával, a csapatfőnök így felelt: „Nem, egyáltalán nem.”
„Azt gondolom, olyan teljesítményt láttunk a második szabadedzésen az autótól, ami valós. Sikerült jól eltalálni a beállításokat, a harmadik szabadedzésen viszont sehol sem voltunk azokkal a kísérletekkel, amiket végeztünk. A tapadás egy kicsit visszajött, de az autó még pattog, mint egy kenguru. A versenyzők nem elégedettek vele, és látni az okait annak, hogy le vagyunk maradva.”
Wolff ugyanakkor azt mondja, bár továbbra is nehezen boldogulnak, egy kicsit többet megtudtak azzal kapcsolatban, hogy mely fejlesztések hatékonyak, és melyek nem.
„Határozottan jobban tudjuk kezelni. Még az a visszaesés, amit péntekről szombatra tapasztaltunk, az is segített. Soha nem egyetlen tényező felelős a jó, vagy a rossz teljesítményért. De péntek délután jó autónk volt. Dolgoztunk vele egy kicsit. Vannak dolgok, amiket értünk, és vannak olyanok is, amiket nem.”