A pole pozíciót a Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc szerezte meg, megelőzve a világbajnoki címvédő Max Verstappent, valamint saját csapattársát, Carlos Sainzot.
A Mercedes már a hétvége kezdete óta ugyanazokkal a problémákkal küszködik, mint a téli teszteken: autója nem elég gyors a Ferrari és a Red Bull versenygépéhez képest, ráadásul továbbra is szenved a „delfinezés” jelensége miatt.
Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke elárulta, be kell vallani, hogy jelenleg le vannak maradva.
„Azt gondolom, reálisan kell látnunk a teljesítményünket jelen pillanatban” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak. „A helyzet pedig az, hogy a harmadik leggyorsabb csapat vagyunk a rajtrácson, Lewis pedig ennek megfelelően dolgozott az autóval.”
„Ami George-ot illeti, talán mi rontottuk el az utolsó etapjánál, mert azt tanácsoltuk neki, hogy nyomja meg a kivezető kört, és lehet, hogy már nem volt elég azokban az új gumikban.”
Arra a kérdésre, hogy hol veszít a legtöbbet a Mercedes W13-as versenyautója, Wolff elárulta, egy területen teljesen nyilvánvaló, hogy nagy hátrányban vannak.
„Ezen a ponton még nagyon nehéz megítélni a dolgokat. Azt gondolom, nagyobb a légellenállásunk, legalábbis az adataink azt mutatják, hogy nagyobb a légellenállásunk, mint bárki másnak. Látható, hogy veszítünk a célegyenesben, a többi egyenesben viszont nem olyan sokat. Szóval az első pár futam után majd ki kell értékelnünk, hogy a motorerő hiányzik-e, vagy az energiafelhasználás nem működik megfelelően, mielőtt elkezdünk ujjal mutogatni bizonyos területekre.”
Bár a Mercedes az időmérőn 7 tizedmásodperccel volt lassabb, mint a pole-t megszerző Charles Leclerc, Wolff szerint valójában nincsenek ekkora lemaradásban.
„Egy autóval 7 tizedes hátrányban vagyunk – így állunk jelenleg. A Q3-ban új gumikkal csak egy etapunk volt, ez feltehetően 2-3 tizedet jelent, talán 2 tizedet. Ha reálisan nézzük a dolgot, körülbelül fél másodperc hiányzik egy körön. Majd vasárnap meglátjuk. Egy kicsit tartok tőle, hogy mi lesz a helyzet. Mindenesetre tanulunk.”