Izgalmas csatát láthattunk a McLaren és a Mercedes istállója között a Brit Nagydíj záró szakaszában, amikor Lewis Hamilton lágy abroncsokon egészen közel került a második helyet birtokló, kemény keverékeken autózó Lando Norris megelőzéséhez. A helycserére azonban a Mercedes gumielőnye ellenére sem került sor, amire Hamilton utólag úgy reagált: a McLarenek „rakétaautók” voltak a gyorsabb szakaszokon. Ezzel megegyező húrokat pengetett a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff, aki elmagyarázta, miben volt ma hátrányban a Mercedes az ellenfeléhez képest.
„A gumik a végére elfogytak, de ma egyébként is az övék volt a jobb autó. Őszintén fel kell vállalnunk, hogy a gyenge végsebességünkön múlt, amikor a kemény keverékeken kitartottak a mi lágyaink ellen. Nem elég jó a végsebességünk, különösen itt Silverstone-ban.”
Wolff egészen más helyzetre készül két hét múlva a Magyar Nagydíjon, ahol a Hungaroring karakterisztikáiból következően a mechanikus tapadás sokkal nagyobb szerepet kap majd az aerodinamikainál. Szerinte a Mercedes ott nagyobb eséllyel száll harcba a McLarennel.
„Érdekes lesz a kanyargós budapesti pálya. Nagyot léptek előre, de ez számunkra egy követendő példa. Célba kell vennünk a Red Bullt” – magyarázta.