A brit versenyző sokat küszködött a Mercedes W11-es kódjelű modelljével a pénteki tréningeken, miközben csapattársa, Valtteri Bottas a 2. legjobb időt érte el, Max Verstappentől alig lemaradva.
Wolff azt mondja, bár a finn sem volt teljesen elégedett, Hamiltonhoz képest sokkal simább napja volt.
„Valtteri napja alapvetően jó volt” – mondta Wolff. „Nem voltak annyira jók az érzései az autóval kapcsolatban, főleg a lassú, illetve a közepesen gyors kanyarokban, de nem volt semmi drámai.”
„Lewis viszont azt mondta, hogy rá se ismert az autóra a múlt hétvége után. Egyszerűen sehol nem volt jó. Nagyon komoly elemzésre van szükség, hogy mi lehetett a gond Lewis autóján.”
A Mercedes versenyzőit a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon váltószenzor-problémák hátráltatták, emiatt kerülniük kellett a kerékvetőket a futam nagy részében. Wolff azt mondja, ezeket a gondokat megoldották, a spielbergi kerékvetők a felfüggesztés szempontjából azonban még komoly fejtörést okoznak.
„Azt hiszem, a váltóveszélyt kontroll alatt tartjuk azokkal a megoldásokkal, amiket eszközöltünk. Viszont még aggasztó az, hogy felfüggesztés-túlterhelést látunk a 7-es, 8-as, 9-es és 10-es kanyarokban. Biztos vagyok abban, hogy ez a legtöbb csapatnál így van, csak éppen kényelmetlen helyzet, ha tényleg keményen akarjuk nyomni a legjobb köridő elérése érdekében.”