A német istállónak határozott lépésre volt szüksége, Max Verstappen ugyanis dominóeffektust indított el második sanghaji kerékcseréjével, Sebastian Vettel és a Ferrari ugyanis reagált a Red Bull lépésére, a Mercedesnél pedig tudták, védekezniük kell a német versenyzővel szemben, ha meg akarják őrizni az első és a második helyet a versenypályán.
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas azonban közel voltak egymáshoz, ha tehát a finn érkezett volna először, hogy védekezzen Vettellel szemben, meglett volna a kockázata annak, hogy megelőzi Hamiltont, és ezzel átveszi a vezetést – ami nem lett volna fair a versenyben élen álló brittel szemben.
A csapat ezért úgy döntött, egyszerre hívja ki pilótáit a bokszutcába, amit versenykörülmények között ritkán látni.
Az ötlettel maga Toto Wolff állt elő, James Vowles stratégia pedig azt mondta, nehéz lesz, ám megvalósítható a dupla kiállás.
„Valójában Toto volt az, aki javasolta a dupla kiállást” – mondta Andrew Shovlin főmérnök.
„Ezt aztán megvitatta James Vowles és Ron Meadows. Ron a sportigazgató, ő ellenőrizte a különbségeket az autók között, hogy fel tud-e készülni a csapat a dupla kiállásra, és hogy két szett gumi ott legyen a bokszutcában.”
„James hozza meg a végső döntést, ő határoz arról, hogy belevágunk-e.”
Shovlin elárulta, volt kockázat bőven, leginkább azért, mert a dupla kerékcserét nem könnyű gyakorolniuk.
„Nincs két autónk a gyakorlásra. Van egy autónk, amivel gyakoroljuk a kerékcseréket, és azt tudjuk gyakorolni, hogy odakészítünk két garnitúra gumit, és kétszer cserélünk kereket. De olyan helyzetet nem tudunk lemodellezni, mint amikor az autó begurul a bokszba.”
„A hátsó emelős srácnak nehéz munka ez, mert amikor az első autó elmegy, neki ki kell ugrania, majd ismét pozícióba kell állnia, amikor megérkezik a második autó.”
„A koreográfia elég trükkös, több szervezést igényel. Kicsit kockázatos az, hogy ennyi gumi van ott, szóval meg kell bizonyosodni arról, hogy az abroncsok a megfelelő autóra kerülnek. De ez olyasvalami, amit annyira begyakorlunk, amennyire csak lehet.”
„Viszont törekszünk arra, hogy ilyet ne kelljen csinálni, hacsak nem szükséges, mert ha bármi probléma van az első autóval, az hátráltatja a másodikat is. És az első és második helyekről visszacsúszhatunk a harmadik és negyedik helyekre pillanatok alatt. Nem mindennap fordul elő ilyesmi, de alkalmanként van értelme.”