Mint ismert, Carlos Sainz a Las Vegas-i nyitóedzésen egy fellazult csatornafedélre hajtott rá, ami miatt jelentősen megsérült versenyautója. A Ferrarinak egy új energiatárolót is be kellett építenie a spanyol pilóta autójába, a szabályok szerint viszont emiatt rajtbüntetést kapott. Sainz természetesen nagyon csalódott volt a történtek miatt, hiszen a csapattárs, Charles Leclerc tempóját látva akár a győzelemre is esélye lehetett volna az utcai versenyen.
Az eset után a versenybírók maguk is elismerték, minden tőlük telhetőt megtettek azért, hogy ne kelljen megbüntetniük a Ferrari versenyzőjét, a szabályok azonban erre nem adtak lehetőséget. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elismeri, teljesen unfair az, ami Sainzcal történt Vegasban.
„Ami Carlosszal történt, az teljesen unfair. A büntetésről beszélek. Unfair” — mondta az osztrák szakember. „Én, mint versenyző alkat, elsőként mondom azt, hogy nem érdemelte meg a végkifejletet. Azt gondolom, meg kellene vizsgálnunk a szabályokat. A vis maior kérdése nehéz ügy. Mi a helyzet például a kerékvetőkkel? Tönkretesszük az autókat a kerékvetőkön is. Nem lehet mit tenni.”
„Mi van, ha hideg gumikkal ráhajtunk egy bukkanóra, ahogy történt az Landóval [Norris] is Las Vegasban, és belecsapódunk a falba? Az ilyen vis maior? Azt fogják mondani erre, hogy vis maior történt? Mi van, ha egy másik autó oldalról beléd csapódik, pedig te nem csináltál semmit? Az vis maior? Senkinek sem tetszett a kialakult helyzet sportemberként. Igazságtalan volt, ami vele történt, és tönkretette a versenyhétvégéjét, ahol talán nyerhetett is volna.”
„Szóval meg kell vizsgálni a dolgot, és keményen el kell gondolkodni azon, hogyan változtathatnánk rajta.”
Wolff beszélt arról is, az eset kapcsán neki mindenképpen a Mercedes érdekeit kellett szem előtt tartania, így fel sem merülhetett az, hogy Sainz ne kapjon büntetést.
„Egy olyan rivális istálló csapatfőnökeként, mely épp a 2. helyért harcol, meg kell vizsgálnom a a dolgot. Meg kell vizsgálnom a szabályokat, és a lehetséges lépések teljes skáláját, hogy a 2. helyen végezhessünk a bajnokságban” — magyarázta a szakember. „Ha a szabályok ezt írják elő, akkor a csapat és 2500 ember érdekében kell eljárnom, hiszen nagyon nagy különbség mutatkozik a bónuszok terén a 2. és 3. helyezés között.”
„Ha 5 ponttal elveszítjük a bajnokságot, mert a sportszerűség jegyében jártam el, pedig a szabályok lehetővé tették volna, hogy büntessem azt az autót, vagy bármelyik versenyzőt… Bármelyik más csapatfőnök ezt tenni, bármennyire is unfair. El kell döntenem, ‘unfair ez egy rivális versenyző számára?’. Az. De én 2500 emberért felelek, akik hiteleket és iskolai díjakat fizetnek, szóval nem is kérdés. Azt gondolom, fontos, hogy néha más helyzetébe is beleképzeljük magunkat.”
„Én beleképzeltem magam Carloséba, és borzasztó volt. De nem vagyok biztos benne, hogy ezt mások fordítva is megtették.”
„A mi kopólemez miatti austini kizárásunk kapcsán mondhatnánk, hogy a bukkanó nagyobb volt, mint vártuk, és nem tudtunk változtatni rajta. Egy sprinthétvége volt, vis maior történt, és mindenféle méréssel előálltunk, melyek szerint a bukkanók magasabbak voltak, mint vártuk. De számomra ezek inkább olyan dolgok, amik felett nincs kontroll. Azt gondolom, unfair, ha egy kerékvetőt meglovagolva megsérül a kopólemez, és emiatt vétünk a szabályok ellen, vagy épp elütünk egy madarat. De nem találtunk olyan szabályt, amely ezekre a dolgokra alkalmazható. Azt gondolom, ha az ember ráhajt egy csatornafedélre, és tönkreteszi az autóját, az unfair a versenyzőre nézve — nem kétséges.”