Miután George Russell 10.-ként, 5 másodperccel Charles Leclerc mögött végzett az Emilia-RomagnaNagydíj első szabadedzésén, Lewis Hamilton pedig csupán a 18. lett, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke meglehetősen csalódottan nyilatkozott az időmérő előtt.
A Mercedesek nemcsak a tapadás hiányával küszködnek, hanem az extrém mértékű „delfinezéssel” is.
„Azt a visszajelzést kapjuk Lewistól és George-tól, hogy szó szerint nulla a tapadás, és hogy a lemaradásunk a gumik miatt lehet” – nyilatkozta Wolff a Sky Sportsnak.
„De nem ez a legrosszabb. George autója annyira pattogott, hogy eltört a padlólemezen lévő merevítő.”
„Ezzel nem lehet vezetni, az egyenesben el kell venni a gázt” – válaszolta Wolff, amikor arról kérdezték, milyen hatással van a versenyzőkre az ilyen extrém mértékű pattogás. „Elég edzettek, de soha nem tapasztaltam ilyen delfinezért – így az autó egyértelműen vezethetetlen.”
Wolff elárulta, van esély arra, hogy visszatérnek az élre, és még az idei évben harcba szállhatnak a bajnoki címért – még akkor is, ha most ez teljesen irreális elképzelésnek tűnik.
„Azt hiszem, ha optimisták vagyunk – és én ritkán vagyok az –, ha képesek vagyunk kihozni az autóban rejlő potenciált, akkor harcolhatunk a bajnoki címért” – mondta. „De jelen pillanatban, ha megnézzük a különbségeket – különösen ma –, akkor ez teljesen irreális törekvésnek tűnik. De folytatjuk, és próbáljuk megérteni a dolgokat.”
Hosszú távon azonban Wolff szerint a Mercedes csak profitálhat a jelenlegi szenvedésből, hiszen rengeteg hasznos tapasztalatot gyűjtenek a 2022-es szabályokkal kapcsolatban.
„Szeretem, ha elrontjuk a dolgokat, mert ez azt jelenti, hogy sokkal többet tanulunk. Nyilvánvalóan ez fájdalmas az adott pillanatban. Amikor látom, hogy az autónk körülbelül 5 másodperccel le van maradva, akkor legszívesebben megfojtanám magam” – mondta.
„De ami azt illeti, élvezem a kihívást, és élvezem, hogy rosszul állnak a dolgok, mert hosszú távon jók leszünk az új szabályozásokkal.”