A közelmúltban váratlan változás történt az FIA Nemzetközi Sportkódexében, amelyben az F1-et ellenőrző szövetség 250 ezer euróról egymillióra növelte a pilótákra, csapatokra és versenyszervezőkre kiszabható büntetések maximumát. A versenyzők szövetségének elnöke, George Russell azonnal obszcénnek nevezte a döntést, de a főnöke, Toto Wolff sem örült éppen a szabálymódosításnak.
„Szükség van a szabályok súlyos megsértésével szembeni elrettentésre, de egy ilyen változásra senki sem számított. Nem szabad elszakadnunk a valóságtól. Kétlem, hogy bárki valaha is kapott volna 250 ezer eurós büntetést, szóval meg kell értenünk, miért emelték még feljebb a plafont. Nem hiszem, hogy ilyen képet akarunk festeni a Forma-1-ről a világ felé, ahol egyébként sem könnyű megélni. Szerintem a fél mezőny ki sem tudná fizetni azt. Azt sem hiszem, hogy olyan számokkal jellene játszanunk, ami a szurkolóink számára szürreálisan hangzik.”
Az Aston Martin csapatvezetője, Mike Krack egy követ fúj Wolff-fal. Szerinte az FIA-nak vissza kell térnie a valóságba.
„Határozottan egyetértek Totóval. Maradjunk két lábbal a talajon, amikor számokkal dobálózunk. A nézőink már így is meglehetősen sokat fizetnek a belépőkért, szóval vissza kellene térnünk a valóságba. Sok pilóta fizetése meg sem közelíti ezt az összeget, szóval nem értem ezt az egészet. Én is meglepődtem.”
Az FIA kihangsúlyozta, hogy a büntetésekből befolyt összegeket okosan használják fel. Günther Steiner szerint a pilótákat fel kellene ruházni azzal a joggal, hogy erről dönthessenek. Például Lewis Hamilton 2021-ben 50 ezer eurós büntetést kapott azért, mert szándékosan nem jelent meg az FIA év végi díjátadó gáláján, ám az FIA elnökével megegyezett abban, hogy a büntetését hátrányos helyzetű tanulók iskoláztatására költik.
„Néhány pilóta felvetette a kérdést: Hová kerül a pénz? Sok sportban jótékony célokra fordítják. Ha szavazhatnék, én erre voksolnék. Ha valakit ekkor összegre büntetnek, legalább szólhasson bele abba, hogy hova juttatják az összeget” – fogalmazott Steiner.