Az utóbbi évek egyik legfélelmetesebb Forma-1-es balesetét láthattunk a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, amit Guanyu Zhou óriási bukása miatt mindössze a rajt után néhány másodperccel piros zászlóval szakítottak meg. A középmezőnyből rajtoló kínai pilóta nagy sebességnél felborult, majd a bukótéren és a sóderágyon átszáguldva a levegőbe repült, és a nézőket védő kerítés tövében, az autójába szorulva állt meg. Az újonc pilóta tökéletes egészségnek örvendve emlékezett vissza az esetre.
„A borulás után az első dolgom az volt, hogy elengedjem a kormányt, mert egy ilyen balesetben nagyon könnyen eltörik az ember keze. A következő az volt, hogy vártam az óriási becsapódást, mert éreztem, hogy nem akar megállni az autó. Próbáltam felvenni a lehető legbiztonságosabb testhelyzetet, és vártam az utolsó ütést. Megfeszítve magamhoz húztam a karjaimat, hogy a becsapódáskor ne repüljenek mindenfelé. Lényegében ennyi történt, vártam az utolsó ütközést, ami megállít” – idézte fel részletesen a borulás utáni pillanatokat.
A fenti nézői felvételen jól hallható, hogy Zhou Alfa Romeójának motorja még a becsapódás után is járt. A pilóta túlélési ösztöne azonban jól végezte a dolgát, ugyanis Zhou pillanatok alatt leállította az erőforrást.
„Nem tudtam, hol vagyok, hiszen fejjel lefelé álltam meg. Azt éreztem, hogy valami szivárog, de nem tudtam, hogy a testemből vagy az autóból jön-e. A motor még mindig járt, és tudtam, hogy ha valami lángra kap, akkor nehéz lesz kiszállnom.”
A pilóta utólag úgy gondolja, az ütés okozta zsibbadást érezhette, amikor folyadékszivárgástól tartott.
„Fájdalmat nem éreztem, de nagyon hideg volt azon az oldalon. Nem tudtam, hogy vért érzek-e, de jobban izgatott az, hogy a motor ne kapjon lángra. Abban a pozícióban rendesen be voltam szorulva, ezért meg kellett várnom, hogy kiszedjenek” – tette hozzá.
Zhou éppen csütörtök kora délutánra esett át a utolsó orvosi vizsgálaton, ami alapján rajthoz állhat a hétvégi Osztrák Nagydíjon.