Miközben a Ferrari, a Mercedes és a Renault nemrég kifejezte nemtetszését a tervezett 2021-es motorszabályokkal kapcsolatban, a Honda mindezidáig nem foglalt állást – most azonban ők is megszólaltak!
A Forma-1 elöljárói, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég prezentálta a királykategória csapatainak azokat a terveket, melyek szerint 2021-től új motorformulával tennék izgalmasabbá és fenntarthatóbbá a versenyzést.
A javaslatok nem nyerték el a motorgyártók tetszését – a Renault és a Mercedes is kritikával élt, a Ferrari pedig nemes egyszerűséggel kijelentette, ha ezek lesznek a szabályok 2021-től, inkább kiszáll az F1-ből.
A TERVEK
A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn a minap egy interjúban elismerte, meglepődött a negatív fogadtatáson, és bár kifejtette, a csapatok számára felvázolt ötletek nincsenek kőbe vésve, úgy véli, a jelenlegi motorformulán mindenképpen változtatni kell.
„A jelenlegi turbómotorok mérnöki csodának számítanak a Forma-1-ben – viszont nem versenymotornak valók” – mondta a 62 esztendős szakember.
„Túl drágák, és nem elég strapabíróak. Olyan alkotóelemeik vannak, melyek a jelenlegi szabályok közepette büntetésekhez vezetnek, ez pedig árt a Forma-1-nek. És túl nagy a teljesítménykülönbség a 4 gyártó motorja között. És ez a motorkonstrukció megijeszti a csatlakozni kívánó gyártókat is.”
Brawn kifejtett, a jövőbeli F1-es motoroknak olcsóbbnak kell lenniük, és relevánsnak kell maradniuk a közúti autógyártás tekintetében is, emellett pedig szükség van egységesített elemekre.
Az FIA és a Forma-1 tervei szerint 2021-től is megtartanák az 1,6 literes motorokat az energia-visszanyerő rendszerrel együtt, de meg akarnak szabadulni a drága és problémás hőenergia-visszanyerőtől, azaz az MGU-H-tól.
A Mercedes és a Renault szerint egy ilyen lépéssel nem lennének olcsóbbak a motorok, sőt, teljesen új erőforrásokat kellene fejleszteni, a Ferrarinak pedig az egységesített komponensek ötlete nem tetszik.
VÉLEMÉNYT FORMÁLT A HONDA
A Forma-1 negyedik motorgyártója, a Honda máig nem foglalt állást az ügyben, most azonban Haszegava Juszuke, a japánok F1-es főnöke megtörte a csendet.
„Jelenleg folynak az egyeztetések az FIA-val, szóval nem lenne bölcs nyilvánosan vitázni az érvekről és az ellenérvekről” – mondta a szakember.
„Tiszteletben tartjuk az FIA döntését, mely a Forma-1 érdekeit hivatott szolgálni. Úgy gondolom, van elég lehetőség arra, hogy változtassunk ezeken a javaslatokon. Úgy gondoljuk, a költségcsökkentés nagyon fontos, és szeretnénk, ha új motorgyártók is csatlakoznának a Forma-1-hez.”
A Honda még 2015-ben a McLaren partnereként tért vissza a Forma-1-be, az elmúlt évek sikertelenségei után azonban útjai különválnak a wokingiakétól. A japán gyártó 2018-tól a Toro Rossót látja el motorokkal.