Jelentős átszervezéseket hajt végre Forma-1-es részlegén a Honda, ennek részeként pedig távozik posztjáról a gyártó F1-es programját vezető Haszegava Juszuke.
A Honda 2015-ben tért vissza a Forma-1-be a McLaren motorpartnereként, az elmúlt 3 év azonban a gyenge teljesítmény és a technikai problémák miatt kiábrándítóan alakult a felek számára.
Ennek eredményeképp a McLaren és a Honda partnersége idén véget ért, a japánok azonban a Toro Rosso motorpartnereként maradnak az F1-ben.
A Honda nemrég bejelentette, a 2018-as év kezdete előtt jelentősen átszervezi Forma-1-es részlegét,
Haszegava Juszuke pedig távozik posztjáról.
A japán szakember az elmúlt időszakban a szakurai motorfejlesztésekért, valamint a versenyhétvégéken zajló műveletekért is felelős volt, a Honda azonban most úgy döntött, két ember között osztja fel ezeket a feladatot.
A Honda F1-es technikai igazgatója a továbbiakban Tanabe Tojoharu lesz, ő felügyeli majd a versenypályán zajló munkákat. Az Autosport című szaklap értesülései szerint a Szakurában zajló motorfejlesztésekért Aszaki Jaszuaki lesz felelős.
Tanabe 1984 óta dolgozik a Hondánál, és van már F1-es tapasztalata: korábban Gerhard Berger mérnöke volt a McLarennél, a BAR-nál, illetve később, a Hondánál pedig Jenson Button vezető mérnökeként tevékenykedett.
A szakember dolgozott az IndyCarban is, mostanáig a Honda Performance Development vezető menedszere volt.
Haszegava – aki 2016-ban vette át Arai Jaszuhisza feladatait az F1-es projekt vezetőjeként – a továbbiakban nem lesz érintett a Forma-1-ben.