A napos, ám kissé hűvös katalán fővárosban szerdán 9 órakor bőgtek fel a motorok, a száguldó cirkusz 10 csapata pedig gyorsan munkához látott, a versenyzők pedig nem sokat pihentek. Összesen 1358 kört futottak a barcelonai versenypályán, ami mintegy 20 és fél versenytávnak felel meg.
Mint mindig, a tesztidőszak elején nem a teljesítményre, sokkal inkább a megbízhatóságra helyeződik a hangsúly – főleg most, hogy kettővel kevesebb tesztnap áll rendelkezésre, mint eddig: az előszezonban összesen 6 napot tölthetnek pályán a Forma-1 csapatai.
GYŰLTEK A KILOMÉTEREK
A 10-ből 9 csapat a nyitónapon 100-nál is több kört tett meg, csupán az Alfa Romeo csapata jutott 79 körig. A legtöbbet a Mercedes körözött: délelőtt Valtteri Bottas, délután pedig Lewis Hamilton dolgozott a W11-es kódjelű modellel, ketten összesen 173 kört tettek meg Barcelonában. Az ezüstnyilaktól alig maradt le a Red Bull: Max Verstappen egymaga 168 körig jutott, és Carlos Sainz is szorgalmas volt, ő 161 kört tett meg az új McLarennel.
Hogy ennyit körözött a mezőny, azon persze nem kell olyan nagyon meglepődni, hiszen a technikai szabályok nem változtak a 2020-as idényre, a csapatok tehát mondhatni kiforrott technikákkal gurulhattak pályára. A mezőny tagjai ráadásul a téli időszakban rengeteg próbapados tesztet teljesítettek autóikkal és motorjaikkal, így nagyjából tudták, mire számíthatnak a katalán fővárosban.
A MOTOROK HARCA
Carlos Sainz a tesztnap végén arról beszélt, „lenyűgözően” viselkedett a McLaren új, MCL35-ös versenyautója. Ha pedig ez nem lenne elég, az is biztató, hogy a Renault-motoros versenygép a mérések alapján a leggyorsabb volt az egyenesekben 329,5 km/h-val. A Honda-motoros Red Bull 2 km/h-val, a Ferrari 21 km/h-val volt lassabb. Ezek a számok persze a köridőkhöz hasonlóan nem túl beszédesek, hiszen nagyban függnek az aktuális beállításoktól, üzemanyagmennyiségektől és programoktól.
Ami a motorszállítókat illeti: a Mercedes 1941 km-t tett meg 6 autóval, míg a Ferrari 4 autójával 1731 km-ig jutott. A Renault 3 autóval 1289 km-rel zárta a napot, a Honda pedig 2 autóval 1317 km-rel.
HOGYAN ALAKULTAK AZ ETAPOK?
A barcelonai pálya egyébként a csapatok körében igencsak kedvelt teszthelyszín, hiszen szinte minden típusú kanyar megtalálható rajta, a mezőny összes tagja pedig úgy ismeri, mint a saját tenyerét.
Az F1.com által közzétett grafikonon jól látszik, milyen etapokat teljesítettek a versenyzők, illetve, hogy milyen hosszúságú etapok során futották meg legjobb köreiket a nap folyamán. Látható például, hogy Lewis Hamilton a C2-es gumikeverékkel egy meglehetősen hosszú stint során futotta meg legjobbját, szemben például Sergio Perezzel, aki egy jóval kevesebb kört számláló etapon érte el legjobb idejét. Ez persze ugyancsak nem egzakt tudomány, hiszen egy rövidebb etapon is lehetett jóval több üzemanyag az autóban.
A grafikonból kiolvasható az is, hogy Max Verstappen és a Red Bull több rövidebb etapot is teljesített az új autóval, akárcsak Daniil Kvyat az AlphaTaurival.
Számolgatni viszont még felesleges – az azonban minden csapat számára biztató, hogy rengeteg kört meg tudtak tenni a teszt első napján. A cél természetesen ezen a héten az lesz, hogy tovább növeljék a kilométerek számát, mielőtt elkezdenek a teljesítményre fókuszálni a második teszthéten.