Napra pontosan 4 éve, 2014. január 28-án mutatta be a nagyközönségnek W05-ös kódjelű modelljét a Mercedes csapata.
A V6-os hibrid éra első évében a német istálló dominált az F1-ben: Lewis Hamilton révén világbajnoki címet nyertek, melyet aztán további 3 diadal követett sorban.
Pedig a W05-ös modell tesztelés nem indult jól: Hamilton már a jerezi nyitónapon csúnyán összetörte az új Mercedest.
28 JANUARY 2014: Taking the covers off W05 at Jerez… She was just as fast as she looked!!
The start of a record-breaking season! ? #OnThisDay #OTD pic.twitter.com/KSOnn4nbpT
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) January 28, 2018
A Mercedes 2014-es autójának bemutatójáról 4 éve ezt írtuk:
Az első előszezoni teszt nyitónapján, Jerezben mutatta be 2014-es Forma-1-es versenyautóját a nagyközönségnek a Mercedes alakulata. Az új gépet Lewis Hamilton viszi majd pályára először.
A brackley-i gárda változatlan felállással, a Lewis Hamilton – Nico Rosberg kettőssel vág neki a világbajnoki sorozatnak, célja pedig nem titkoltan az, hogy a tavalyi második hely után 2014-ben elhódítsa a legjobbnak járó trófeát.
Miután a technikai szabályok rengeteget változtak az idei évre, lehetetlen megmondani, miképp alakulnak az erőviszonyok, az azonban mindenképp a Mercedes malmára hajthatja a vizet, hogy a csapat saját magának építi az autót, és gyártja a motort is.
A ma bemutatott W05-ös versenyautó első ránézésre is jelentősen különbözik a tavalyi modelltől, az azonban mindenképp figyelemreméltó, hogy a brackley-i gárda betontorpedójának orrkúpja meglehetősen formásra sikeredett – több más csapatéval ellentétben.
Az aerodinamikai regulák változása miatt az autó hátsó traktusa is alapos átalakuláson ment keresztül.
A ma kezdődő teszten a csapat bevallása szerint a legfőbb feladat az új, 1,6 literes V6-os turbómotor bejáratása lesz majd.