A német versenyző a pole pozícióból indulva elsőként szelte át a célvonalat Montrealban, a győzelmet viszont elveszítette, mivel versenyen elért eredményéhez 5 másodpercet hozzáadtak, amiért a futam 48. körében kicsúszását követően veszélyesen tért vissza a pályára.
A győzelem így Lewis Hamilton ölébe hullt, a Ferrari pedig csütörtök este jelezte, nem fellebbez a döntés ellen, habár nem kizárt, hogy az ügy felülvizsgálatát kéri majd, amennyiben új bizonyítékokkal tudja alátámasztani Vettel ártatlanságát.
A négyszeres világbajnok már rögtön a versenyt követően kifejezte nemtetszését a stewardok döntése ellen: először nem állt be a top 3 számára kialakított parc fermébe, és kihagyta az időmérőt követő gyorsinterjút is. Ezt követően a Ferrari motorhome-jába rohant, onnan aztán végül felment a dobogóra, ám még ezt megelőzően felcserélte a pozíciókat jelző táblákat: Lewis Hamilton autója elől elvette az 1-es számot, és odahelyezte a 2-est.
Parc Ferme… ?#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/cJOuT5hnwP— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
A Kanadai Nagydíj egyik versenybírája, Hans-Gerd Ennser a minap egy interjúban elárulta, Vettel a versenyen elkövetett incidensért a lehető legkisebb büntetést kapta.
„Lehetett volna 10 vagy 20 másodperc, esetleg stop-and-go büntetés is” – idézi a steward szavait a Kleine Zeitung.
„Az 5 másodperces büntetés a legkevesebb egy ilyen kihágásért.”
Ennser hozzátette, a verseny utáni történésekért végül nem büntetik meg Vettelt.
„Szóltak nekünk az incidensekről, de úgy gondoltuk, hogy azok az érzelmi túlfűtöttségből, illetve a Vettelre nehezedő nagy nyomásból fakadtak, így nem alkalmazunk további büntetéseket.”
A Kanadai Nagydíj egy másik versenybírója, Mathieu Remmerie egyébként szintén úgy véli, jól döntöttek akkor, amikor 5 másodperces büntetést szabtak ki a Ferrari versenyzőjére.
„A szabályok adottak, mi pedig azért vagyunk itt, hogy betartassuk ezeket” – mondta a szakember a Sporza nevű belga hírügynökségnek.
„A diskurzus viszont, hogy változtatni kell-e a szabályokon, természetesen megtörténhet. Mint motorsport-fanatikus, természetesen én is nagyszerű versenyt akarok látni. Hogy bizonyos szabályok túl messzire mennek-e bizonyos esetekben? Talán igen.”
„Ha összehasonlítjuk, hogy milyen volt a motorsport 10-20 éve, akkor sok minden javult, de ez mindig a csapatok kezdeményezésére történt.”