Eddig összesen 8 F1-es versenyt kellett törölni vagy halasztani a járvány miatt: nem rendezték meg az ausztráliai és bahreini futamokat, és halasztották a vietnámi, kínai, hollandiai, spanyolországi, azerbajdzsáni, illetve törölték a monacói versenyeket.
A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Chase Carey hétfőn nyílt levelében úgy fogalmazott, amint lehet, elrajtol a 2020-as bajnokság, és a versenynaptár átalakításával reményeik szerint 15-18 futamot meg tudnak tartani.
A bakui verseny halasztását követően most minden szem a Kanadai Nagydíjra szegeződik: az F1 mezőnye június 12-14. között vendégszerepelne Montrealban, és bár a szervezők optimisták, folyamatosan figyelemmel kísérik a nemzetközi helyzetet.
„Minden nap, de legalábbis minden másnap kapcsolatban vagyok a Forma-1 vezetőségével. Rendszeresen beszélek a helyi hatóságokkal, a várossal és a kormánnyal is” – mondta Francois Dumontier a Motorsport-Total.com című lapnak.
„Jelen állás szerint megtartjuk a versenyt június 14-én, ahogy terveztük. Optimisták vagyunk, ugyanakkor reálisan látjuk a helyzetet.”
A szakember szerint két-három hét múlva már tisztábban lehet látni a helyzetet, ekkor viszont már el kell kezdeniük a versenypálya kialakítását, hiszen a montreali is egy félig-meddig utcai futam.
„Ha úgy döntünk, elhalasztjuk, az egy közös döntés lesz a Forma-1-gyel a húsvéti hétvége után. De remélhetőleg versenyezhetünk, és a szezon elkezdődhet a tervezett hétvégén. Ugyanakkor viszont dolgozom olyan forgatókönyveken is, mint a futam elhalasztása.”
Ebben az esetben a szervezők azt szeretnék, ha ők is megtarthatnák versenyüket az év későbbi szakaszában, például az október 25-i Amerikai Nagydíj előtt.
„Jelenleg még nincsenek alternatív időpontok. Október vége után nekünk már lehetetlen megtartani a versenyt.”
Habár a verseny Montreal városának támogatását élvezi, ők nem szólnak bele a döntésbe.
„Egy privát vállalatként szervezzük az eseményt. Privát alapokból kapunk financiális támogatást, de nem magától a szervezettől. Ezért hozzuk meg mi a döntést, ők pedig támogatnak bennünket.”
„Megértem, hogy a Forma-1 folyamatosan monitorozza a helyzetet. Nekünk is értékelnünk kell a szituációt majdnem minden órában. Ha lesz versenyünk, annak biztonságosnak kell lennie a versenyzők, a nézők, a dolgozók, és mindenki más számára.”