A Ferrari már karrierje kezdetén felfigyelt Feipe Massára, noha a brazil pilóta egy kicsit botladozott első sauberes évében. A sorozatos hibák is szerepet játszottak abban, hogy 2003-ra nem kapott szerződést csapatától, ám a Ferrari határozott álláspontja volt, hogy a brazil tehetséges, ezért tesztpilótai állást kapott tőlük.
Massának nem ez volt az egyetlen törés, vagy hullámvölgy karrierjében, azonban neve mindig a nagyok között – vagy mondjuk úgy, hogy a nagyok mellett szerepelt. A Ferrarinál a lehető legjobb mentort kapta maga mellé Michael Schumacher személyében, akinek visszavonulásában az is szerepet játszott, hogy döntésével Felipe Massa a maranellói istállónál maradhatott.
A 2008-as év hozhatta volna meg a fordulópontot Massa életében, amikor a szezonzáró Brazil Nagydíjon, hazai közönsége előtt 39 másodpercig világbajnoknak gondolhatta magát. Jól ismerjük a történetet: a futamgyőztes Massa még világbajnokként ért célba, azonban néhány kanyarral a verseny leintése előtt Lewis Hamilton megelőzte Timo Glockot, ezzel 1 ponttal megnyerte a vb-címet. Elképesztő érzelmek szabadultak fel a bokszutcában, amikor két garázsban is párhuzamosan ünnepeltek: Massa és a Ferrari, valamint Hamilton és a McLaren is boldogságban úszott.
„Fantasztikus pillanat volt, amikor nyertem, egy tökéletes hétvége volt. De az, hogy az utolsó métereken veszítettem, kemény volt. Nem tudtam nem sírni. Képzeljétek csak el, a bajnoki cím megnyerése otthon – ez egy hihetetlen érzés lett volna” – nyilatkozta Massa az ESPN-nek 2 éve, a történtek 10. évfordulóján.
A fordulópontot így nem ez a verseny, hanem az egy évvel későbbi Magyar Nagydíj hozta Massa – nem igazán karrierjében, sokkan inkább az – életében, amikor az időmérőn súlyos balesetet szenvedett. A történtek nemcsak Massa életére voltak nagy hatással, hanem a Forma-1 biztonságára is, illetve arra, ahogyan a sport biztonságáról gondolkodtak az érintettek.
Ezt követően a fej védelmével kapcsolatos biztonsági intézkedéseket megsürgették, és Adam Baker, az FIA biztonsági igazgatója tavaly az F1Világ.hu-nak elmondta, ma már egy ugyanilyen balesetben elkerülhetőek lennének a súlyos sérülések.
Massa a balesetet követően rengeteg segítséget nyújtott az FIA-nak, és ő maga is a biztonság nagykövete lett a sportban. Sokan úgy vélik, a baleset és a rehabilitáció miatt kihagyott időszak közrejátszott abban, hogy Massa ezt követően nem tudott az F1 élvonalába kerülni.
Az viszont biztos, hogy a brazil versenyző fiatalként az F1 nagy ígéretei közé tartozott, a sors azonban úgy akarta, hogy ne a világbajnoki címek számával írja be magát a sport történelemkönyvébe, sokkal inkább meghatározó, sorsfordító pillanatokkal, valamint a brazil mivoltához méltó barátságos, lendületes, és ha kellett, kissé vehemens személyiségével.
Boldog születésnapot, Felipe!