Az ausztrál 2019-ben szerződött a Renault-hoz, miután előző nyáron váratlanul bejelentette, otthagyja a Red Bull Racinget a francia istálló kedvéért.
A Renault azonban az elmúlt idény során nem remekelt, Ricciardo kétéves szerződése pedig 2020 végén lejár.
Az ausztrál állítólag eséllyel pályázik a Ferrari ülésére abban az esetben, ha Sebastian Vettel távozik az olasz csapattól, és nemrég maga Ricciardo is elismerte, ha kap megkeresést egy másik istállótól, nyitottan áll hozzá a kérdéshez – bár kétségkívül a Renault-val szeretne a csúcsra jutni az F1-ben.
„Daniel szerződése 2020 végéig szól” – mondta Alain Prost, aki jó ideje tanácsadóként segíti a Renault F1-es csapatát. „Szóval szabadon igazolható lesz.”
„Nem a mi kezünkben vannak a kártyák, nincs opciónk a szolgálataira.”
A négyszeres világbajnok szerint nehéz lesz meggyőzniük Ricciardót a maradásról.
„Természetesen elkezdtünk már tárgyalni, ami normális. Feltételezzük azt, hogy 2021-ben minden visszatér a normális kerékvágásba – ebben az esetben év végéig várhatunk a bevásárlással!”
„De 2021-ben ugyanazok a szabályok lesznek, mint 2020-ban, ez pedig azt jelenti, hogy nem lesz ideális számunkra.”
Prost azt mondja, a prioritás az lesz, hogy megtartsák jelenlegi versenyzőiket 2021-re ahelyett, hogy beültetnek egy olyan fiatal tehetséget, mint a Renault juniorprogramjának tagját, Christian Lundegaardot.
„Még azt sem tudjuk, mi fog történni a Forma-2-ben, a Forma-3-ban, vagy a Forma-Renault-ban, ahol rengeteg versenyző van, és ők szintén nem vezethetnek most.”
„Ha pedig nem versenyeznek, nem is láthatjuk őket, nem tudjuk megítélni a teljesítményüket. Ez mindenkire igaz.”
Prost mindazonáltal azt mondja, Ricciardónak sem lesz sok választási lehetősége.
„Max Verstappen oda van láncolva a Red Bullhoz, szóval Daniel nem fog odamenni. Velünk kapcsolatban viszont a helyzet világos, és az is biztos, hogy ő is folytatni szeretné. És van egy terve arra, hogy eredményes legyen a Renault-val, és jelenleg nagyon pozitív tárgyalásokat folytatunk.”