A világbajnoki sorozat jövő hétvégén, július 5-én rajtol Ausztriában, a csapatokra pedig mozgalmas időszak vár, hiszen a versenyek gyors egymásutánban követik majd egymást. Egyelőre 8 zárt kapus európai futam időpontja ismert, ám a következő hetekben várhatóan bejelentik a további programot is.
„Alaposan áttekintettük a fejlesztési stratégiánkat, amióta visszatértünk a gyárba és látjuk már, hogyan alakul a naptár” – mondta Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója.
„Letisztultak olyan dolgok, hogy például hol fogunk versenyezni. Rajthoz állunk Monzában? Versenyzünk majd Spában? Ezek a pályák ugyanis speciális csomagot igényelnek. Fogunk-e versenyezni Monacóban? Nos, erre elég gyorsan megkaptuk a nemleges választ.”
„De az előbbi pályákon versenyezni fogunk. Tehát saját, egyedi csomagokra lesz szükség. Általában, mire elérkezünk az év ezen szakaszához, júniushoz vagy júliushoz, már elkezdünk fókuszálni a jövő évi autóra. Ami elég furcsa annak fényében, hogy az idei autóval nem is versenyeztünk még. Szóval szokatlan helyzetben vagyunk.”
Green azt mondja, az eredeti naptár európai idénykezdetére – tehát májusra – szerettek volna elkészülni első komolyabb fejlesztési csomagjukkal, ezt pedig továbbra is tervezik bevetni.
„Annyit csináltunk, hogy ezt eltoltuk 9 héttel. Szóval még tervezzük ezt a csomagot, várhatóan az új szezon közepére. Ezután viszont már a jövő évi autóra fókuszálunk.”
Bár a nemrég elfogadott új szabályok szerint a Forma-1 csapatai jobbára azokat az autókat használják majd 2021-ben is, mint amiket idén, a padlólemezen módosítaniuk kell, ami komoly változást jelent.
„Óriási változás, hiszik, vagy sem! Egy meglehetősen apró módosítás óriási hatással van az autó teljesítményére. Sajnos nemcsak a padlólemez újrafejlesztéséről van szó, hanem majdnem újra ki kell találni az aerodinamikát az autó elejétől a hátuljáig. Szóval elég hamar világossá vált, hogy emiatt 2021-re kell fókuszálnunk.”
„Nem fogunk jelentősen sok aerodinamikai dolgot átmenteni 2020-ról 2021-re. Mechanikailag igen, de aerodinamikailag vélhetően nem.”
„És egyelőre nem látjuk, hogy alakul a bajnokág az első 8 futam után. Úgyhogy nem lenne túl bölcs dolog komoly fejlesztésekkel készülni a 9. versenyre, hiszen nem tudjuk, hol lesz ez a futam, és mikor lesz. Szóval úgy gondoljuk, hogy a már eleve tervezett fejlesztések azok, amik felkerülnek majd az idei autóra.”