A német istálló még februárban, a barcelonai teszteken rukkolt elő megoldásával, melynek lényege, hogy a versenyzők a jobb gumikezelés elérése érdekében a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak változtatni az első kerekek összetartásán.
Bár a riválisok szerint aggályos a rendszer, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja szerint az teljesen legális – habár 2021-re betiltotta a használatát.
A Mercedes már a március közepére tervezett Ausztrál Nagydíjon is használta volna a DAS-rendszert, a Red Bull pedig egy lehetséges óvást is belengetett emiatt.
Most, hogy a világbajnokság végre elkezdődhet Ausztriában, a téma újra napirendre kerül, a Mercedes pedig természetesen használni akarja innovatív megoldását.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont azt mondta, ezúttal lehet, hogy inkább nem foglalkoznak a Mercedesszel, szeretnék ugyanis a lehető leggördülékenyebben megtartani hazai versenyüket a Red Bull Ringen.
„Majd később gondolkodunk ezen. Most szeretnénk biztosan és jól letudni ezt a nagydíjat” – mondta a szakember.
A Mercedeshez hasonlóan egyébként a Red Bull is számos újítással érkezett Ausztriába, és az elmúlt évek tapasztalataiból kiindulva az energiaital-gyárosak igencsak erősek lehetnek Spielbergben.