Az olasz istálló csapatfőnöke, Mattia Binotto a héten jelentette be, a kiábrándító előszezon után úgy döntöttek, változtatnak versenyautójuk aerodinamikai koncepcióján, a komolyabb fejlesztések pedig csak az év harmadik versenyén, a Magyar Nagydíjon debütálnak.
A szezonnyitó futamokon, Ausztriában tehát lényegében nem lesznek komolyabb fejlesztések az SF1000-es versenygépen, miközben a Red Bull és a Mercedes is több újítást felvonultat, így komoly előnybe kerülhet a maranellóiakkal szemben.
„Azt gondolom, nagy kihívást jelentő idény vár ránk. Határozottan nem lesz könnyű” – mondta kissé lemondóan a Ferrari ifjú titánja, Charles Leclerc csütörtökön, Spielbergben.
„Persze itt van még ez a kérdőjel, meg kell várnunk az időmérőt, hogy biztosak legyünk a dolgunkban. Habár 99 százalékig biztosak vagyunk abban, hogy jobban fogunk küszködni, mint tavaly.”
Leclerc azt mondja, a csapat az elmúlt hónapok kényszerpihenője alatt döntött úgy, változtat az autó koncepcióján – ekkor ugyanis lehetőségük volt alaposabban tanulmányozni a téli teszteken látottakat.
„A tesztek után szerintem többé kevésbé tudtuk, hogy nem úgy állunk, ahogy szeretnénk” – mondta a monacói. „Főleg az időmérős tempót tekintve.”
„És aztán jött ez a koronavírus-helyzet, mindent bezártak. És amint kinyitottunk, kielemeztünk minden adatot a rendelkezésre álló kevés időben. Szerintem ekkor döntöttük el, hogy visszalépünk egyet, és kielemezzük, miből is erednek a problémák, hogy aztán elkezdhessünk dolgozni ezeken.”
„Így állunk jelenleg. Egy másmilyen utat választunk Budapesten.”