Valtteri Bottas és Lewis Hamilton az élen álltak a vasárnapi, spielbergi idénynyitón, ám mindkettejük esetében váltószenzor-problémák léptek fel.
Amellett, hogy mindkét versenyzőt arra utasították, kerüljék a kerékvetőket, egy kódolt üzenetet is eljuttattak nekik rádión, ez így hangzott: „Urgent Chassis Default Two One”.
Ezt követően rögtön megindultak a találgatások a verseny közben arra vonatkozóan, hogy vajon ez burkoltan egy házon belüli sorrend felállítása volt-e. Magyarán, hogy a 2-es szám alatt Bottast, az 1-es szám alatt pedig Hamiltont értették, arra utasítva ezzel a pilótákat, hogy tartsák pozícióikat, és ne harcoljanak egymással.
Amikor Toto Wolfftól, a Mercedes csapatfőnökétől a leintést követően megkérdezték, valóban csapatsorrendet állítottak-e fel, mint annak idején, még a 2013-as Maláj Nagydíjon a Red Bull az emlékezetes „Multi 21” rádióüzenettel, a szakember határozottan cáfolt.
„Ne legyetek paranoiások! Ennek semmi köze a Multi 21 üzenethez! Soha nem játszottunk ilyet, hacsak nem volt valami probléma az autóval, és soha nem avatkoznánk be a szezon első pár versenyén. Teljes mértékben szabadon versenyezhettek egymással” – nyilatkozta Wolff.
„Annyit tettünk – amit mindig megteszünk mindkét autó esetében –, hogy ugyanazokat az ajánlásokat adtuk nekik, miszerint maradjanak távol a kerékvetőktől. És mivel gyakorlatilag nem volt ellenfél a verseny ezen szakaszában, lejjebb tekertük a motorokat, hogy védjük az erőforrást.”
„Szóval nulla csapatutasítás volt. Sem rejtett, sem apró, sem közvetlen!”
Az egyetlen alkalom, amikor a Mercedes fontolgatta, hogy talán beavatkozik, a verseny utolsó szakaszában történt, amikor Hamilton 5 másodperces időbüntetést kapott az Alex Albonnal történt ütközésért.
A bokszutca falán megvitatták, hogy mi lenne, ha Bottast megkérnék arra, engedje el maga mellett Hamiltont, hogy növelni tudják előnyüket, megvédve ezáltal a 2. helyet, végül azonban úgy látták, túl bonyolult lenne kivitelezni.
„Az összes információ birtokában utólag talán elérhettük volna a 3. helyet. Volt némi egyeztetés, de kezdett eléggé kuszává válni a dolog.”
„Pár éve Budapesten megcsináltuk, és majdnem megelőzött minket [Max] Verstappen. A gondolat az volt, hogy el kell magyaráznunk Valtterinek, mi a helyzet, hogy van egy 5 másodperces büntetés, és aztán megkérni Lewist az utolsó körben, hogy engedje vissza Valtterit.”
„De ha Valtteri nem tudja tartani a lépést, nem tud előzni sem, és ha [Charles] Leclerc és [Lando] Norris friss gumikon ott van a nyomában, akkor Valtteri hirtelen futamgyőztesből negyedik helyezetté válik. Szóval túl bonyolult lett volna. Túl kockázatos.”