A német csapat számára már a múlt heti spielbergi idénynyitón problémákat okoztak a Red Bull Racing kerékvetői, a verseny során ezért mindkét pilótát arra utasították, kerüljék azokat.
Az Osztrák Nagydíjon végül Valtteri Bottas győzni tudott, Andrew Shovlin, a Mercedes főmérnöke pedig a futam után elárulta, a verseny során felmerülő elektronikus zaj interferált a különböző rendszerekkel, ami végül váltógondokhoz vezetett – ezért kellett a pilótáknak távol maradniuk a kerékvetőktől.
A csapat azt remélte, a Stájer Nagydíjra sikerül megoldaniuk a felmerült gondokat, Toto Wolff azonban elárulta, a vasárnapi versenyen is óvatosnak kell lenniük.
„Nos, lesznek körök, amikor nem lesz esély arra, hogy ne használjuk a kerékvetőket” – mondta a Mercedes főnöke.
„Akár Max [Verstappen] vezeti majd a versenyt, akár mögöttünk lesz, vitorlázni úgy, hogy kerüljük a kerékvetőket, nem lesz lehetséges. A felfüggesztés folyamatos gyilkolása olyasvalami, ami fejfájást fog okozni, szóval amint pozícióban leszünk, meg fogjuk próbálni kerülni a kerékvetőket. Ez egy nagyon Ausztria-specifikus téma.”
Lewis Hamilton az esős időmérő edzésen a leggyorsabb volt szombaton, így a pole-ból rajtolhat, csapattársa, Valtteri Bottas pedig a 4. rajthelyet szerezte meg.