A Forma-1 csapatainak komoly fejtörést okozott a kanyargós Hungaroring ezen a hétvégén, ráadásul az időjárás sem könnyítette meg a mezőny dolgát: a péntek délutáni eső miatt rengeteg pályaidőt veszítettek a versenyzők, emiatt pedig a gumikat sem sikerült olyan jól kiismerni.
Egyelőre úgy tűnik, a lágy keverékű abroncsok nagyon gyorsan elhasználódnak, éppen ezért komoly előnybe kerülhetnek azok, akik a közepes keverékű abroncsokkal vágnak neki a délutáni versenynek. Ezen a véleményen van Carlos Sainz is, aki 9. helyről rajtolhat majd a McLarennel.
A spanyol az F1Világ.hu-nak nyilatkozva az időmérő után arról beszélt, nem volt egyszerű dolguk a gumik kiismerését tekintve, hiszen a második edzésen nem körözhettek száraz pályán pénteken.
„Szerintem nem sokan vannak tisztában azzal, hogy hogyan is viselkednek majd az abroncsok a versenyen” – mondta lapunknak nyilatkozva a McLaren spanyolja.
„Én is csak az első szabadedzésen látottakra támaszkodhatok: a hideg aszfalton nagyon degradálódott a lágy keverék. Ez volt az oka annak, hogy sokan próbálkoztak a Q2-ben a közepes keverékkel mért kört futni.”
„Aki pedig ezekkel a gumikkal továbbjutott a Q3-ba, az nagy előnyben lehet.”
„Látnunk kell, hogyan viselkednek a gumik, mert jelenleg úgy tűnik, hogy trükkös lehet a helyzet azoknak, akik a lágy abroncsokkal startolnak.”
A Q2-ben végül csak a két Mercedes és a két Racing Point futotta meg legjobb idejét a sárga jelölésű közepes abroncsokkal, így ők ezekkel a gumikkal rajtolhatnak majd.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli is azt jósolja, a leggyorsabb taktika az lesz majd, ha egy versenyző a közepes gumikkal rajtol, és 35-40 kör után a lágyakra vált.
A Pirelli szerint ilyen stratégiák várhatóak a 35. Magyar Nagydíjon: