A silverstone-i futam hajrájában három versenyző – Valtteri Bottas, Carlos Sainz és Lewis Hamilton – is bal első defektet kapott, és bár kezdetben mindenki arra gyanakodott, hogy a pályán heverő törmelékek nagyban hozzájárultak ehhez, a Pirelli vizsgálata végül egészen más eredményt hozott.
A gumigyártó megállapította, soha nem tapasztalt terhelés érte az abroncsokat a vasárnapi futam utolsó köreiben, a fő ok az abroncsok extrém hosszú használata volt. A Pirelli azt írja, a második biztonsági autós periódus miatt a legtöbb csapat kihívta autóit kerékcserére, emiatt pedig egy meglehetősen hosszú, 40 kör körüli etapot kellett teljesíteniük ugyanazon szett abronccsal – ami több mint a verseny háromnegyede.
A silverstone-i pálya ráadásul az egyik legmegterhelőbb a gumik szempontjából, nem is beszélve arról, hogy az autók a pole pozíciós köridő alapján mintegy 1,2 másodpercet gyorsultak tavalyhoz képest.
Mindez azt eredményezte, hogy a gumik rendkívül extrém működési körülményeknek voltak kitéve, ez vezetett odáig, hogy több autó esetében is felmondta a szolgálatot a bal első abroncs, melyre a brit aszfaltcsíkon a legkomolyabb erők hatnak.
A Pirelli az idei szezonra eltérő szerkezetű abroncsokat tervezett, ezek prototípusait tesztelte is a mezőny tavaly, végül azonban a csapatok egyhangúlag leszavazták őket.
Mario Isolát, a gumigyártó F1-es főnökét meg is kérdezték arról, vajon ezek az abroncsok bírták-e volna a terhelést.
„Ezen gumik szerkezete robosztusabb, erősebb. Úgy fogalmaznék, hogy ezen kritériumot szem előtt tartva terveztük” – mondta a szakember.
„Ha a 2020-as keverékek ellenállását összehasonlítjuk a 2019-esekével, akkor megtettünk egy lépést ebbe az irányba. És ezt az előrelépést a tesztjeink is megerősítették. Szóval a válaszom az ’igen’.”
Isola azt mondja, a Pirelli a jövőben megpróbálja úgy megtervezni abroncsait, hogy a versenyzők jobban ki tudják érzékelni, azok mikor vannak már túlzott mértékben elhasználódva.
„Úgy tűik, hogy az abroncsaink, ha el is vannak kopva, meglehetősen jó tapadással rendelkeznek. Ez pedig olyasvalami, amit szem előtt tartunk a jövőben – hogy csökkenjen a teljesítmény is, amikor el vannak használódva.”
„Ez a megoldás persze nem holnapra készül el, a jövőre nézve viszont fontolóra vesszük.”