Az F1-es motorgyártók az elmúlt évek során rendkívül nagy hangsúlyt fektettek abba, hogy olyan motormódokat fejlesszenek ki versenyautóik számára, melyek rövid időre a lehető legmagasabb teljesítményt biztosítják a kvalifikációkon.
A Mercedes abszolút élen járt ezen a téren, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner pedig még a Brit Nagydíj hétvégéjén azt mondja, a német istálló autója körönként mintegy 4 tizedmásodperccel volt gyorsabb az ő autójuknál a versenyen, az időmérőn viszont közel 1 másodperccel.
A RaceFans jelentése szerint viszont az FIA szeretné megakadályozni az efféle időmérős motormódok használatát a jövőben, erről pedig nemrég levelet is küldtek a csapatoknak.
Mindezt állítólag úgy szeretnék elérni, hogy szabályba foglalják: a teljesítménybeállításoknak az időmérőkön is ugyanolyanoknak kell lenniük, mint a versenyeken. A parc ferme-szabályok motorbeállításokra való kiterjesztése következhet tehát hamarosan.
Max Verstappen, a Red Bull versenyzője szerint a Mercedes jelenlegi teljesítményelőnye az időmérőkön hozzájuk képest egyértelműen a motormódban keresendő.
„Szerintem a motormódról van szó, határozottan jobban használják azt” – mondta a holland. „A versenyen használt motormódjaink viszont kicsit hasonlóbbak.”