Ezt a rekordot jeleneg Sebastian Vettel tartja, aki még 2010-ben – ugyancsak a Red Bull-lal – 23 évesen és 134 naposan szerezte meg a bajnoki trófeát.
Verstappen jelenleg 22. évét tapossa, a Red Bull pedig nagyon szeretné, ha a holland tehetség lenne az F1 történetének legfiatalabb bajnoka.
A Red Bull nagy várakozásokkal kezdte az évet, a Mercedes azonban idén is bombaformában indított, és jelenleg is magabiztosan vezeti a vb-pontversenyt: Lewis Hamilton előnye hat futam után 37 pont Verstappennel szemben.
A Red Bullnál azt remélik, a következő versenyeken sikerül közelebb kerülniük a Mercedeshez.
Arra a kérdésre, hogy reális célkitűzés-e még az, hogy Max Verstappen a Forma-1 legfiatalabb világbajnoka legyen, Helmut Marko így felelt: „Természetesen az!”
„Spanyolországban a lehetőségeink alatt maradtunk. Pénteken nagyon jó hosszú etapokat teljesítettünk, a Mercedes szintjén voltunk. A versenyen viszont mindkét gumikeverék túlmelegedett hátul, így csökkentenünk kellett a tempót.”
„A helyzet sokkal rosszabb volt Alex Albon esetében, mert vele rossz irányba mentünk el a beállításokkal.”
„Ezenkívül Belgiumtól kezdve [információink szerint az Olasz Nagydíjtól kezdve – a szerk.] az FIA betiltja a „party-üzemmód” használatát. Ez nemcsak az időmérőket, hanem a ki- és bevezető köröket, valamint az előzéseket is érinti.”
Marko azt mondja, nagyon bízik abban, hogy a Belga Nagydíjon sikerül még közelebb kerülniük a Mercedeshez.
„Így van. Noha továbbra is hátrányban vagyunk az alvázunkkal, ami valamiért kiszámíthatatlan, mert a szélcsatornában kapott adatok nem egyeznek meg a versenypályán látottakkal. De keményen dolgozunk ezen. Lesznek új alkatrészeink Belgiumban a stabilitás előmozdítása érdekében.”
„Még féltávnál sem vagyunk. És egy ponton a Mercedes szerencsesorozatának is véget kell érnie.”
Arra a kérdésre, hogy mire gondol, amikor azt mondja, „szerencsesorozat”, a Red Bull tanácsadója így felelt: „Arra, hogy defektes gumival eljutott a célig Silverstone-ban… Vagy, hogy Barcelonában karbontörmelékeken hajtott át, de nem lett semmi problémája. Valahogy mindig kijön a lépés.”
Marko hozzátette, bár a Honda-motorok sokat fejlődtek az idei évre, az időmérős teljesítményük még nem az igazi.
„A versenytempóban igen, de nem az időmérőn. Elméletileg a spái és a monzai verseny is nehéz lesz számunkra, de tavaly már mindkét pályán jó végsebességgel rendelkeztünk, csak az eredmény nem jött, mert Max balesetezett.”
„A célunk az, hogy a lehető legközelebb kerüljünk a Mercedeshez, és megnehezítsük a csapat dolgát. De tudjuk, hogy a hátsó gumik túlmelegedési problémája még adott a mi esetünkben – noha meglepődtünk azon, hogy Bottas nem tudott elmenni mellettünk.”