Hamilton a pole pozícióból rajtolva magabiztosan hajtott a győzelem felé a múlt vasárnapi Olasz Nagydíjon, ám futam közben 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott, mert úgy hajtott be a bokszutcába, amikor Kevin Magnussen leálló autója miatt beküldték a biztonsági autót, hogy azt időközben bezárták.
Később aztán piros zászlóval megszakították a futamot Charles Leclerc balesete miatt, a verseny pedig állórajttal folytatódott: ezt követően a címvédő rögtön ki is hajtott a bokszba letölteni büntetését, ami miatt mintegy félperces hátrányba került.
„Elég súlyosnak érzem. Beszéltem a csapattal, ők pedig azt mondták, hogy ez az a büntetés, amiben megállapodtak, vagy ilyesmi” – mondta a hatszoros világbajnok.
A Forma-1 sportszabályzata kimondja, hogy egy versenyző csak akkor hajthat be a lezárt bokszutcába, ha autóján halaszthatatlan és evidens javítási munkálatokat kell elvégezni, máskülönben 10 másodperces stop-and-go büntetéssel sújtják.
Hamilton viszont úgy érzi, ezt a büntetést a komolyabb kihágásokra kellene alkalmazni.
„Alapvetően azt gondolom, hogy a 10 másodperces stop-and-go büntetést akkor kellene alkalmazni, ha valaki valamit szándékosan csinál. Ha drámaian vezetsz, vagy veszélybe sodorsz valamit. Végső soron majdhogynem kitesznek ezzel a versenyből – 30 másodperccel az utolsó autó mögé kerültem. Szóval a versenyzés szempontjából sem a legjobb dolog.”
A címvédő viszont elismeri, a büntetésnek ellensúlyoznia kellett azt a potenciális előnyt, ami azzal járt volna számára, hogy kvázi időveszteség nélkül állt ki a bokszba.
„De ott van a másik oldala a dolgoknak, miszerint lett volna egy ingyen kiállásunk, amire senki másnak nem volt lehetősége. Szóval megértem a dolgot. Nem tudom, hogy lehet-e finomítani ezen, vagy lehet-e jobbá tenni a jövőre nézve.”
„Mivel rögtön a verseny után, 2 körön belül le kell tölteni, nem lehet előnyt kiautózni, szóval eleve adott az a 30 másodperces hátrány. Szóval szerintem lehetne jobbá tenni, de vissza kellene néznem a dolgot. Viszont elfogadom.”