A Ferrari idei, SF1000-es versenygépe már a szezon kezdete óta várakozásokon alul teljesít, a csapatnak pedig esélye sincs arra, hogy a győzelmekért harcoljon.
Mivel a koronavírus-járvány miatt a 2021-re tervezett jelentős szabályváltozásokat egy évvel elnapolták, a jövő évre vonatkozó fejlesztéseket pedig jelentős mértékben korlátozták, a maranellóiaknak nincs könnyű dolguk, hiszen nehéz lesz komoly javulást elérni a következő idényre.
A csapatnál mégis gőzerővel dolgoznak a fejlesztéseken, Simone Resta pedig nemrég az Autosprint magazinnal nyilatkozva elhintette, főleg az SF1000-es versenyautó hátuljának javítására fókuszálnak, ez ugyanis egy olyan terület, melyben bőven van potenciál.
„Újjáépítjük az autó hátulját” – mondta a Ferrari főtervezője. „Úgy gondoljuk, hogy ez egy olyan terület, ahol van terület a fejlesztésre a kasztnit és az aerodinamikát tekintve 2021-re.”
„Emellett az autó hátuljára hatással lesz majd az FIA szabályváltoztatása is, miszerint csökkentik az aerodinamikai terhelést, hogy korlátozzák a gumikra irányuló erőhatásokat.”
„Ezen változtatások miatt minden csapat veszíteni fog a leszorítóerőből, és kulcsfontosságú lesz, hogy annyit visszanyerjünk, amennyit csak lehet. Ezért gondoljuk úgy, hogy a legfontosabb terület, amire elkölthetjük a fejlesztési zsetonokat, az autó hátulja.”
Ahogyan arról már az F1Világ.hu is beszámolt, a Forma-1 csapatai egyfajta zsetonrendszerben fejleszthetnek majd a jövő évre: vagy kiválasztanak egy fontosabb területet, vagy két kisebb összetevő fejlesztésére fektetnek hangsúlyt.
Bár a Ferrari gőzerővel dolgozik V6-os erőforrásán, és megpróbál javítani versenyautójának hátulján, Simone Resta nem számít arra, hogy a csapat nagyot lép majd előre 2021-ben.
„Lehet szabadon fejleszteni a motoron a tél folyamán, de a 2021-es szezon első versenyétől kezdve befagyasztják. Szóval utána hozzá sem nyúlhatunk.”
„Ami az aerodinamikát illeti, bár szabad fejleszteni, vannak korlátok a struktúrára vonatkozóan. Az aerodinamikára úgy kell tekinteni, mint egy ruhára: a testre kell szabni, szóval bizonyos értelemben a kocsitest méretei meghatározzák a végső formát.”
„Ha tehát az orrszerkezet ugyanaz marad, tervezhetek ugyan új első szárnyat, de az alkotói szabadság korlátozva lesz. Ezek a befagyasztások és korlátok pedig azt jelentik, hogy nehéz lesz egy szezonon belül jelentős mértékben felzárkózni ahhoz képest, ahogy most állunk az élcsapatokhoz képest.”
A Ferrari egyébként idei és jövő évi autója mellett a háttérben a 2022-es modellen is dolgozik: mai cikkünkben épp arról írtunk, a csapat az első, frontális töréstesztet már teljesítette is versenyautójával.