Lépj be az F1Világ Paddockba, és kövesd velünk a bahreini eseményeket! Kattints!

  Szahíri Nagydíj
GP RUSSIA F1/2020 -  DOMENICA 27/09/2020  
credit: @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc

A Ferrari nem vár nagy ugrást 2021-ben

A Ferrari nem vár nagy ugrást 2021-ben

Mindent megtesz a Ferrari Forma-1-es csapata azért, hogy 2021-re javítson autója versenyképességén, az istálló főtervezője, Simone Resta viszont azt mondja, sajnos korlátozottak a lehetőségeik ezen a téren.

A Ferrari idei, SF1000-es versenygépe már a szezon kezdete óta várakozásokon alul teljesít, a csapatnak pedig esélye sincs arra, hogy a győzelmekért harcoljon.

Mivel a koronavírus-járvány miatt a 2021-re tervezett jelentős szabályváltozásokat egy évvel elnapolták, a jövő évre vonatkozó fejlesztéseket pedig jelentős mértékben korlátozták, a maranellóiaknak nincs könnyű dolguk, hiszen nehéz lesz komoly javulást elérni a következő idényre.

A csapatnál mégis gőzerővel dolgoznak a fejlesztéseken, Simone Resta pedig nemrég az Autosprint magazinnal nyilatkozva elhintette, főleg az SF1000-es versenyautó hátuljának javítására fókuszálnak, ez ugyanis egy olyan terület, melyben bőven van potenciál.

„Újjáépítjük az autó hátulját” – mondta a Ferrari főtervezője. „Úgy gondoljuk, hogy ez egy olyan terület, ahol van terület a fejlesztésre a kasztnit és az aerodinamikát tekintve 2021-re.”

„Emellett az autó hátuljára hatással lesz majd az FIA szabályváltoztatása is, miszerint csökkentik az aerodinamikai terhelést, hogy korlátozzák a gumikra irányuló erőhatásokat.”

„Ezen változtatások miatt minden csapat veszíteni fog a leszorítóerőből, és kulcsfontosságú lesz, hogy annyit visszanyerjünk, amennyit csak lehet. Ezért gondoljuk úgy, hogy a legfontosabb terület, amire elkölthetjük a fejlesztési zsetonokat, az autó hátulja.”

Ahogyan arról már az F1Világ.hu is beszámolt, a Forma-1 csapatai egyfajta zsetonrendszerben fejleszthetnek majd a jövő évre: vagy kiválasztanak egy fontosabb területet, vagy két kisebb összetevő fejlesztésére fektetnek hangsúlyt.

Bár a Ferrari gőzerővel dolgozik V6-os erőforrásán, és megpróbál javítani versenyautójának hátulján, Simone Resta nem számít arra, hogy a csapat nagyot lép majd előre 2021-ben.

„Lehet szabadon fejleszteni a motoron a tél folyamán, de a 2021-es szezon első versenyétől kezdve befagyasztják. Szóval utána hozzá sem nyúlhatunk.”

„Ami az aerodinamikát illeti, bár szabad fejleszteni, vannak korlátok a struktúrára vonatkozóan. Az aerodinamikára úgy kell tekinteni, mint egy ruhára: a testre kell szabni, szóval bizonyos értelemben a kocsitest méretei meghatározzák a végső formát.”

„Ha tehát az orrszerkezet ugyanaz marad, tervezhetek ugyan új első szárnyat, de az alkotói szabadság korlátozva lesz. Ezek a befagyasztások és korlátok pedig azt jelentik, hogy nehéz lesz egy szezonon belül jelentős mértékben felzárkózni ahhoz képest, ahogy most állunk az élcsapatokhoz képest.”

A Ferrari egyébként idei és jövő évi autója mellett a háttérben a 2022-es modellen is dolgozik: mai cikkünkben épp arról írtunk, a csapat az első, frontális töréstesztet már teljesítette is versenyautójával.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!