A monzai versenyhétvége előtt kiadott technikai direktíva lényegében előírja a Forma-1 csapatainak, hogy az időmérő edzéseken és a versenyeken ugyanazokat a motormódokat használják.
Mindez pedig kizárja az időmérős „party-üzemmódok” használatának lehetőségét, mely területen a Mercedes dominált az elmúlt években.
A szigorítás óta jó néhány verseny eltelt már, a Mercedes időmérős formája azonban továbbra is töretlen: Portimaóban Lewis Hamilton szerezte meg a rajtelsőséget csapattársa, Valtteri Bottas előtt.
Hamilton újságírói kérdésre az időmérő után azt mondta, szerinte nem sok mindenen változtatott a szigorítás.
„Nem hiszem, amennyire én tudom” – mondta a brit, amikor arról kérdezték, közelebb került-e hozzájuk a Red Bull azóta, hogy betiltották az időmérős motormódok használatát.
„Nem változtatott semmin ebből a szempontból, de az időmérőre volt egy jó fejlesztési csomagjuk a legutóbbi hétvégén, vagy az azt megelőzőn, és egyre közelebb kerülnek hozzánk a hétvége előrehaladtával.”
„Mi már jó ideje nem fejlesztettünk, nem hoztunk újításokat az autóra. De igen, remélhetőleg folytatódik ez a trend, és a versenyek előrehaladtával egyre szorosabb lesz, és szorosabb versenyeket futhatunk. A legutóbbi futamon is sokkal közelebb voltak, keményen kellett nyomnom, hogy Max ne kerüljön DRS-távolságon belülre. Jó futamaink lehetnek!”
Amikor Verstappent kérdezték arról, hogy a szigorítás óta sikerült közelebb kerülniük-e a Mercedeshez az időmérőkön, a holland így felelt: „Ez csak akkor derülne ki, ha autót cserélnénk egyszer – mindkét versenyző beülne a másikéba, és aztán összehasonlíthatnánk. Nem tudom.”
„Őszintén szólva kétlem, hogy sok minden változott a szabályváltozás óta.”