Ahogyan arról az F1Világ.hu már beszámolt, a Forma-1 vezetősége továbbra sem mondott le arról, hogy már a 2021-es szezonban sprintfutamokat rendezzen bizonyos versenyhelyszíneken.
Erre irányuló törekvések már korábban is voltak, akkor azonban elutasították a javaslatot a csapatok, mivel a szombati sprintfutamok rajtsorrendjét a világbajnoki pontverseny állásának fordított sorrendje határozta volna meg.
Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója viszont a napokban elárulta, nem mondtak még le a sprintversenyek ötletéről, a fordított rajtrács viszont szóba sem jöhet.
Az F1 csapatai csütörtökön egyeztetnek majd a javaslatról, melyről már néhány részlet is napvilágot látott. Úgy tudni, 2021-ben három helyszínen – Montrealban, Monzában és Interlagosban – rendeznének szombati sprintfutamokat. Ezeken a helyszíneken pénteken tartanának egy időmérőt, ez határozná meg a rajtsorrendet. A szombati sprintverseny végeredménye pedig a vasárnapi főfutam rajtsorrendjéről döntene.
Úgy hírlik, a szombati sprintfutamok maximum 100 km hosszúak lennének, nem lennének bokszkiállások, és pontokat is osztanának. A hírek szerint a győztes 12 egységet kapna, és a legjobb 8 helyen végző versenyző gazdagodna világbajnoki pontokkal.
Ahhoz, hogy már idén átalakítsák bizonyos versenyhétvégék menetrendjét, legalább 8 csapat szavazatára lesz szükség, 30 voksolóból 28-nak kell megszavaznia a változtatást. Szavazati joga a 10 istállón kívül az F1 és az FIA 10-10 képviselőjének van.
A Forma-1 csapatai a csütörtöki értekezleten egyeztetnek majd a motorfejlesztések befagyasztásáról is. A Red Bull csapata már megállapodott a Hondával arról, hogy a japánok 2021 végén történő kivonulása után is az ő erőforrásaikat használják a Forma-1-ben – ehhez viszont mindenképp szükség lenne a fejlesztések befagyasztására.
Ehhez kapcsolódik az új motorformula bevezetésének kérdése is: az eredeti tervek szerint 2026-ban változtak volna meg a motorszabályok, a fejlesztések esetleges befagyasztásával viszont az új regulákat már 2025-ben bevezethetik az F1-ben.