A grove-i gárda nehéz éveken van túl: bár 2014-ben és 2015-ben még a konstruktőri 3. helyen zárt, az elmúlt három idény során sereghajtónak számított a száguldó cirkuszban.
Az egykor szebb napokat megélt istálló pénteken mutatta be új, FW43B kódjelet viselő autóját. Mivel a koronavírus-járvány miatt a csapatok nem építhettek teljesen új versenygépet a 2021-es idényre, természetesen nem lehet csodákat várni az új masinától.
Hosszú távon viszont a Williams képes lehet arra, hogy ismét az élmezőnyben versenyezzen – erről az istállót irányító Jost Capito beszélt.
„Ahelyett, hogy azt mondanánk, 2022-ben győzni akarunk, vagy győznünk kell, inkább egy hosszú- közép- és rövid távú célokkal rendelkező stratégiát alakítunk ki. Realista, ugyanakkor határozott céljaink vannak, ezeket szeretnénk követni” – mondta a szakember.
„És ha ezeket lépésről lépésre követni tudjuk, és javítani tudunk a technológián, akkor hisszük, hogy nagyon fókuszáltan vissza tudunk kerülni a rajtrács elejére.”
A pontos stratégiát még nem alakította ki a Williams, a nemrég kinevezett Capito ugyanis első körben a csapat működését szeretné felülvizsgálni, a menedzsmenttel közösen pedig igyekeznek majd kijelölni a megfelelő irányvonalat.
„Mindenkit szeretnék bevonni. Nem arról van szó, hogy idejövök és azt mondom, ’ez a hosszú távú stratégiánk’. Én soha nem így dolgoztam. Fel kell építenünk a csapatot, csapatként kell dolgoznunk, és meghatároznunk a célokat.”
„Megfelelő szakembereink vannak, tényleg fantasztikus tehetségek csapaton belül. Remek elegyet alkotnak a tapasztalt szakemberek, akik már 30 éve a Williamsnél vannak, és a fiatal tehetséget, akik most érkeztek az egyetemről, vagy más csapatoktól.”
„Tökéletes elegy áll rendelkezésre ahhoz, hogy előrelépjünk. Csak gyújtásra lesz szükség. De képesek vagyunk rá. Meggyőződésem, hogy csapatként sikerülni fog. Nagyon bízom abban, ami most rendelkezésünkre áll – a Dorilton által biztosított háttérrel. Máskülönben nem lennék itt.”