A második napon az Alfa Romeo tartalékversenyzője, Robert Kubica, az Alpine tartalékosa, Daniil Kvyat, valamint a Red Bull tartalékversenyzője, Alex Albon rótta a köröket.
Albon a két tesztnap során 256 körig jutott, míg Kvyat 123 kört tett meg a 18 colos abroncsokkal. Robert Kubica ugyancsak szorgalmas volt, ő kedden 127, szerdán 113 kört tett meg az Alfa Romeo korábbi autójával.
„Mozgalmas, de produktív napok voltak” – mondta Kubica. „Mindig érdekes új dolgokat felfedezni az autón, főleg, ha olyan fontos dolgokról van szó, mint a gumik.”
„Ezek voltak csapatunk első lépései a 18 colos abroncsokkal, szóval bőven volt mit tanulni. Sok kört megtettünk, rengeteg adatot gyűjtöttünk. Kemény két nap volt: a múlt péntek előtt jó ideje nem ültem már autóban, és kihívás volt két napon át dolgozni egy ilyen megterhelő pályán, de örülök, hogy sikeresen teljesítettem a tesztet!”
A Pirelli egyébként a mostani teszten már nem a gumiszerkezetre, hanem a keverékekre összpontosított.
„A fejlesztési folyamatban most tott tartunk, hogy véglegesítjük a konstrukciót és a profilt” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.
„Azt mondanám, hogy a konstrukció 80-90 százalékban véglegesítve van, most pedig elkezdtük az új keverékeket tesztelni.”
„Van egy új keverékünk, amit már használunk is, a C3-as szinten lévő, ami egészen jól működik. Ez az első tagja az új keverékcsaládnak, amit be akarunk vezetni a jövő évre. Olyan karakterisztikával rendelkeznek, melyekben megállapodtunk a versenyzőkkel. Szóval kevesebb lesz a túlmelegedés. De persze ezt még validálnunk kell majd, amikor meglesznek az új versenyautók.”
Isola azt mondja, mivel „öszvérautókkal” tesztelnek most, nem kapnak mindenre választ.
„Tudjuk, hogy a jövő évi autók nagyon mások lesznek” – mondta a szakember. És amit nem tudunk tesztelni ezen alkalmak során, az a szélárnyék hatása. Csak 1-2 autó van a pályán, ez pedig nem igazi forgalom.”
Fotók a tesztről: