A Spanyol Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új technikai direktívát juttatott el a csapatokhoz, miszerint szigorít a hátsó szárnyakra vonatkozó terheléses teszteken.
Mindezt állítólag azért, mert a Mercedes panasszal élt a Red Bull hajlékony hátsó szárnya miatt. A szigorítás a múlt hétvégi Francia Nagydíjon lépett életbe, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig a futam után úgy fogalmazott, örül annak, hogy bizonyítani tudták, idei remek teljesítményük nem a flexibilis szárnyaknak, vagy éppen a túl alacsony guminyomásnak köszönhető.
„Visszafizettük Barcelonát, és pár versenyhétvégén belül [Wolff] megkapja ezt az első szárnyakkal is” – mondta Christian Horner a verseny után.
Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója pedig megerősítette, egyeztetéseket folytatnak a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a Mercedes túlzottan rugalmasnak vélt első szárnya kapcsán.
„Mi csak egy résztvevő csapat vagyunk. Jelentettük a dolgot az FIA-nak, akik bevezetik a méréseket – mi pedig tiszteletben tartjuk azokat” – mondta a szakember. „Meg lehet nézni a videókat, könnyen le lehet olvasni a matricákról is a rugalmasságot.”
A bajnoki pontversenyt jelenleg 12 pontos előnnyel vezető Max Verstappen is szeretné, ha az FIA lépne az ügyben.
„Azt gondolom, hogy amennyiben ellenőrzik a hátsó szárnyakat, rá kellene nézni az első szárnyakra is, mert azok sokkal nagyobb hatással vannak az autóra” – mondta a 23 esztendős versenyző.
„Az FIA feladata elvégezni ezeket a teszteket, hiszen nyilván megcsinálták a hátsó szárnyak esetében is.”