A királykategória mezőnye az idei szezon közben is gőzerővel teszteli a Pirelli 18 colos abroncsait: Silverstone-ban a Haas, a Red Bull és az Aston Martin, míg a Hungaroringen a Mercedes, a McLaren és a Ferrari dolgozhatott a prototípusokkal.
Vettel a Brit Nagydíj helyszínén először próbálhatta ki a nagyobb kerekeket, melyek elöl 2,5 kilogrammal, hátul 3,5 kilogrammal nehezebbek, mint a mostaniak. A négyszeres világbajnok azt mondta, alapvetően elégedett a Pirelli új abroncsaival.
„Ezekkel a gumikkal tovább lehet a határon autózni anélkül, hogy túlmelegednének” – idézi a német versenyzőt az Auto Motor und Sport című szaklap. „Sokkal kényelmesebbek a kerékvetőkön, és több tapadás biztosítanak a lassú és a közepesen. Gyorsabbnak éreztem az autót ezeken a szakaszokon, mint a hagyományos abroncsokkal.”
Vettel ugyanakkor beszélt arról is, vannak azért hátrányai is a nagyobb kerekeknek.
„A nagy kerekek miatt még nehezebb kilátni előre. Útban vannak a tükör illesztései is. A legjobb az volt, amikor a tükrök a Halóhoz voltak csatlakoztatva.”
A helyzet ráadásul csak rosszabb lehet, amikor ténylegesen bemutatkoznak majd a 2022-es autók, az első kerekeknél ugyanis kötelező lesz majd az abroncsok fölé benyúló szárnyelemek használta. Vettel persze a szimulátorban már vezethette az Aston Martin jövő évi autóját, és megerősítette az iménti feltételezéseket.
„A keréktakarók és a nagy kerekek miatt nem is lehet látni a kerékvetőket” – mondta a német.